Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop EX 110 Review

bear87 5 februari 2007, 3.694 views

Logitech Cordless Desktop EX 110

Pluspunten

• Lage prijs
  • Batterijduur
  • Degelijkheid
  • Ontvangst bereik

Minpunten

• Geen negatieve eigenschappen, je krijgt veel meer dan je betaald en kan verwachten voor deze prijs.

Goedkoop en toch de bekende degelijkheid van Logitech.

Zo zou ik deze set in het kort samenvatten.

Het pakket wat je krijgt bestaat uit een draadloos toetsenbord, een draadloze muis, een ontvanger en een cdtje met setpoint software.
Bovendien levert Logitech batterijen mee.

Toetsenbord:
Toetsenbord met zeker 12 extra functie knoppen. Toetsenbord heeft een prettige aanslag, ziet er goed uit in het zwart en doet wat hij moet doen. Wel ontbreekt een polssteun.

Muis:
Verder zit er een draadloze muis bij, welke wat simpeler is dan het toetsenbord als we kijken naar extra functie knoppen. We krijgen een linkermuisknop, een rechtermuisknop en een scrollwheel. Geen extra's op de muis dus.
De muis is dus vrij basic, en ook kwa ergonomie is hij niet heel bijzonder. Gewoon een simpele vormgeving, die niet onprettig is maar ook niet bijzonder.

De ontvanger is geen klein usb stikje maar een soort dock aan een kabel die je op de usb poort of ps2 poort kan aansluiten.
De ontvangt is prima, ik kan echt tot een paar meter van mijn pc af werken ermee. En dan praat ik over zeker 3-4 meter. Verder lukt ook wel.
Ik werk inmiddels al meer dan een maand op de batterijen die meegeleverd waren, dat is echt een enorm pluspunt!

Algemeen: Wie een simpele draadloze set zoekt is bij de Logitech ex110 aan het goede adres. Altijd gewerkt met een normaal toetsenbord icm met een simpele muis met draad? Dan is de ex110 perfect om voor erg weinig geld van je draden af te zijn en lekker draadloos te gaan! In de pricewatch staat hij voor 25 euro en bij je lokale winkel ligt hij meestal voor 29,95. En wat je voor dat geld krijgt is gewoon echt goed.

Wie een muis zoekt met veel extra knoppen of een echte gamers muis zoekt, moet deze set laten gaan. Maar laten we wel zijn, voor <30 euro mag je dat ook niet verwachten. De negatieve eigenschappen laat ik daarom ook leeg, ik kan een set van 29,95 niet aanrekenen dat er geen 2000dpi gamers muis bij zit:)

Voor wie gewoon een normaal toetsenbord + muis zoekt is dit echt perfect!

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop EX 110?

de muis heeft wel 800dpi, wat ook al een enorme verbetering is t.o.v. 400dpi.
Ik beaam alles wat in deze survey gezegt is :D,
Top kopie. :)
Ben het ook eens met deze survey.

Heb echter nog 1 opmerking op het toetsenbord, die media keys werken alleen met Windows Media Player en dat vind ik wel jammer...
Ik krijg de mediakeys overal voor aan het werk, wat ik me alleen afvraag hoe krijgen jullie die abcd toetsen ergens aan verbonden?
hele goede survey heb je hier. hierdoor heb ik dan ook besloten om deze nieuwe set te halen.
ik heb dus 9 dagen geleden ook dit toetsenbord aangeschaft en ben er ook zeer te spreken over.
eerst had ik een ander draadloos toetsenbord met muis( ook van logitech en type:???).
bij de vorige set zat i.p.v. en echte ontvanger wel een usb stikkie.
ik werk nu op een afstand van 5m - 5.5m van mijn pc af en dit werkt ook geweldig.
de ontvangst is goed en snelheid is meer dan voldoende.
eerst had ik dus draadloos met een usb stick en ik kan je vertellen dat die ontvangst toch nog wel iets minder was dan deze set. doe mij maar deze set met goede ontvanger voor weinig geld. ook vind ik het een voordeel dat je de ontvanger overal neer kan zetten en het snoer is aardig lang.
mijn pc staat in een kastje in mijn bureau en eerst had ik de stick achter in de pc en nu met ontvanger met draad kan ik de ontvanger mooi overal plaatsen.
(eerst moest ik weer met usb kabeltje gaan liggen kloten)
Ik heb sinds 02-07-2007 dit toetsenbord, maar ik kom maar niet uit die media keys. Na het installeren werkt alles perfect behalve de muziek keys.

Play/Pause, Stop, vorige/volgende werken niet bij mij, heeft iemand daar misschien een oplossing voor ?

Alvast bedankt,
Zelf vind ik de rare indeling van de delete, home, end, page up en page down erg vervelend. ook zijn de tab, capslock, shift (met een rare | \ knop erbij) en ctrl simpelweg te klein. en waarom de F9-F12 zo ver van de andere toetsen afstaan? en waarom de insert print screen en pause knoppen al helemaal verweg staan? geen flauw idee, maar et werkt voor geen meter vind ik zelf.

waarom ze nou altijd met die layouts moeten klooien ik weet het niet, maar het is een rete-irritant toetsenbord al zeg ik het zelf