Sennheiser MX 980 (Zwart) Review

ArtPhil-Flower 21 mei 2011, laatste update op 27 mei 2011, 989 views

Sennheiser MX 980 (Zwart)

Pluspunten

• Open geluid
  • Goed hoog

Minpunten

• Klinkt maar nauwelijks beter dan mijn Sony koptelefoon van 10 euro.

Over het algemeen lijkt deze koptelefoon als twee druppels water op mijn oude vertrouwde sony mdr koptelefoon van 10 euro. Het hoog is wat opener en voller, iets meer detail. Het valt mij wat tegen.

Vergeleken met een Grado SR80, Yuin Pk1. De Grado heeft veel meer laag en een veel volwassener geluid met veel meer diepte, alleen het hoog is wat kleurloos. De Yuin heeft een eigenwijze balans met enorm veel detail, goeie soundstage, een beetje een ballerina. Beide koptelefoons bieden iets extra's waar de Sennheiser in principe een 10 euro koptelefoon is.

Na nog wat luisteren een iets hogere score gegeven. Doppen zijn fijn voor stem, mooi verzadigd, zoet hoog.

Iemand anders hier op tweakers raadde de MX880 aan, volgens hem heeft deze een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Update: Blijven niet goed in de oren zitten.

Heb jij ook een Sennheiser MX 980 (Zwart)?

Ik heb me altijd al afgevraagd hoe oordoppen met zo'n ontwerp zo duur kunnen zijn.
Zoals genoemd wordt in de review klinkt het niet zo verschillend dan een (veel) goedkopere variant, iets wat mij over het algemeen best logisch lijkt

edit:typo

[Reactie gewijzigd door bierkwadraat op 21 mei 2011 20:21]

Er zijn wel degelijk verschillen. Dat deze "hem" tegen vallen is toch nog geen bewijs dat het altijd zo is?

Ik heb altijd met plezier dit soort dopjes van Sennheiser gehad. Zoals de CX400 Precission II. Voor 't geld heel mooi geluid. Nu zit ik in een heel ander segment met de Shure SE535, en die klinken weer aanzienlijk beter.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 21 mei 2011 22:04]

Een review van............niets of weinig.......?
Dat je het ook nog presteert om een Grado SR80 in deze review op te nemen als vergelijk , vind ik helemaal niet passen.
Beslist geen sneer hoor.
De Grado zit onder de Sennheiser in prijs. Daarbij is elke referentie welkom als je iets op waarde probeert te schatten.
Ik heb nu een Yuin Ok1 (178 eur) en die is echt veel beter dan deze Sennheiser, mits je een goede bron hebt. Ik luister nu op een Chromebook en dan klinkt het fantastisch, op een onversterkte Ipod is het niet veel bijzonders. Hier nog een klein reviewtje. http://www.head-fi.org/t/...eview-and-comparisons/105

[Reactie gewijzigd door ArtPhil-Flower op 27 maart 2013 00:52]