Sparkle GeForce 7600 GS 256MB (AGP, DVI) SP-AG76SDH Ultra 2/256 Review

Mr.Viper 22 augustus 2007, laatste update op 24 juli 2010, 767 views

Sparkle GeForce 7600 GS 256MB (AGP, DVI) SP-AG76SDH Ultra 2/256

Pluspunten

• Stil
  • Goedkoop
  • Goede vervanging voor mijn kapotte Ti4200

Minpunten

• Word wel warm zonder goede airflow
  • Zoeken naar juiste instellingen om Artifacts te voorkomen

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Omdat mijn goede oude Ti4200 8x AGP het begaf moest ik op zoek naar een nieuwe grafische kaart voor mijn systeem. Hoe ik tenslotte op deze kaart ben uitgekomen staat hieronder.

Ik had ongeveer 100-120 euro te besteden voor een nieuwe kaart, dus dat werd een mid-range kaartje. Daarnaast moest het een AGP kaart worden omdat ik niet het geld heb om een compleet nieuw systeem te kopen. Met deze informatie kwam ik al gauw uit op een 7600GS van nVidea.

Via verschillende sites allerlei informatie opgezocht en prijzen vergeleken, toen kwam ik erachter dat deze kaart qua MHz-en voor processor en geheugen in vergelijking tot de prijs het beste uit mijn vergelijking kwam. Daarnaast presteerde bij beter dan andere ATI kaarten in de zelfde prijsklasse en heb ik een aantal goede reviews gelezen on het internet.

Omdat ik mij in de tijden voor de aankoop helemaal niet had geïnteresseerden in hardware was het wel even stroef beginnen maar gelukkig helpen tweakers je op alle mogelijke manieren om toch tot een goed aanschaf te komen.

Nu een paar maanden later bevalt de kaart nog steeds goed en heb er erg veel plezier mee, ook omdat ik nu spellen met een duidelijk hogere resolutie kan spelen als met de Ti4200.

Kortom een goede vervanging van mij overleden Ti4200.

*Update 24-07-2010*
Vandaag overleden na 3,5 jaar trouwe dienst.

Heb jij ook een Sparkle GeForce 7600 GS 256MB (AGP, DVI) SP-AG76SDH Ultra 2/256?

Ik heb deze kaart aan iemand verkocht gehad aan iemand, die stuurde hem terug door die artifacts..... Heb hem nu retour genomen, en stuur hem trug als RMA. |:(
Snapte er niets van.
Ik heb hem ook terug gestuurd voor RMA maar met de nieuwe kon ik ook niet veel verbeteringen merken, toen op internet een beetje verder gezocht. Daar heb toen gevonden dat ,als je gecombineerd schrijven uitzet in de instellingen van je beeld, dat de artifacts weg zijn. Toen kon ik dus wel normaal gamen met fps boven de 50.
Eehhh... beste prijs-prestatieverhouding in zijn prijsklasse :?

100-120 euro, daar valt deze kaart binnen, ¤119,-
Sapphire Radeon X1950 GT 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI) ¤ 118,95

Veegt aan alle kanten de vloer met jouw kaart aan, wat je ook probeert.
Oehh... wat zal jij ziek zijn zeg van je keuze ;)
Uhm Jejking ik heb hem dus in januari gekocht en toen was hij bij de Dollarshop voor ¤111,- en dat leek mij toen een redelijke prijs.
Je hebt het over 100-120 euro, maar de kaart kost volgens de pricewatch 73 euro...
Voor dat bedrag is het misschien een goede kaart, maar niet voor 100-120 euro als je het vergelijkt met andere kaarten in die prijsklasse.

Kleine toevoeging:
Met dank aan \/\/, het gaat hier natuurlijk om januari... :X
In die tijd was deze kaart idd een goede mogelijkheid voor zo'n budget!

[Reactie gewijzigd door IntToStr op 22 augustus 2007 15:30]

Hij heeft m ook gekocht in januari:
Ervaring met één exemplaar, sinds januari 2007

Dus denk dat het daarom zo is ;)
dit is dus de oplettende tweaker :P