Specificaties Behuizing - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart) Review

Athlon_2o0o 3 februari 2007, laatste update op 3 februari 2007, 457 views

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)

Pluspunten

• USB-poort, headset- en microfoonuitgang aan de voorkant
  • Zeer mooi en clean design
  • Uitstekende voeding

Minpunten

• Stof komt op de buitenkant van de kast
  • Moeilijk schoon te maken zonder te openen
  • Geen ruimte voor IDE-kabels van de harde schijven
  • Deurtje is niet stevig en kan makkelijk afbreken

Kwaliteit voeding Score: 5
De Antec Sonata Lifestyle, de kast ziet er erg mooi uit en is ook vaak aangeraden als beste koop. Toch vind ik dat er ook behoorlijke minpunten zitten aan de kast.

Zo staat er in de zijkant ANTEC als gaatjes in de kast geboord. Het ziet er leuk uit, maar als je de kast een paar maandjes niet schoonmaakt komen deze letters onder het stof te zitten. Op deze manier komt het stof dus aan de buitenkant van de kast, wat erg lelijk is. Aan de voorkant zit een klepje. Dat klepje is zeker mooi, maar niet sterk: de eerste dag sloopte mijn broer het al, omdat het met 2 kleine pinnetjes niet sterk vastzit. Ook achter dit klepje komt stof uit de kast zelf tevoorschijn, iets wat erg lelijk is en ook moeilijk schoon te maken. Een ander kritiekpunt is dat de kast alleen maar goed is voor SATA-schijven: er is geen ruimte voor de dikke kabels van de IDE-schijven, die raken erg opgepropt en moeten heel onnetjes weggewerkt worden.

Verder is de kast goed. Het design is uiterst top en vooral clean. De blauwe lichtjes zijn mooi, en het is erg handig dat voor op de kast 2 USB-poorten, een headsetingang en een microfooningang te vinden zijn. Ik gebruik die poorten constant. Verder zit er een goede aan/uit-knop en resetknop op. Binnen is er genoeg ruimte en alles past erin. Ook de voeding is goed, die doet het na 2 jaar nog steeds uitstekend. Ook kan je je hardware beveiligen met een slot dat goed functioneert.

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)?

bedoel je met SATA schijven harde schijven of dvd spelers?
Lijkt me duidelijk..........er is weinig ruimte voor IDE kabels,dus alles wat IDE gebruikt past slecht.
Hieronder vallen harde schijven maar ook de dvd-branders en cd-dvd spelers met deze aansluiting.
Ik heb deze kast ook en heb 4 IDE schijven en 1 IDE brander erin zitten. Past prima en helemaal niet gepropt of iets dergelijks. Gewoon netjes weggewerkt. Je kritiek gaat voor mij niet op.

[Reactie gewijzigd door Paquito op 29 oktober 2007 11:47]