Saitek Comfort Laser Mouse (Blue) Saitek SOV440370014/06/1 Review

endemion 18 mei 2011, laatste update op 18 mei 2011, 255 views

Saitek Comfort Laser Mouse (Blue) Saitek SOV440370014/06/1

Pluspunten

• Out of the box aangesloten was de precisie wel erg goed. Misschien zelfs wel iets beter als m'n game muis (OCZ Equalizer, welke ik trouwens ga vervangen met een Mionix Saiph 3200). Na via de win muisinstellingen de snelheid vd muis te hebben verhoogd was de precisie behoorlijk slecht te noemen. Gelukkig gaat dit beter als je via de software dat aanpast.
  • Je kunt zo'n beetje elke knop combo etc aan elke knop hangen wat je maar kunt bedenken. Ook macro's prima mogelijk.
  • Duidelijk plaatje dat aangeeft met welke knop je bezig bent.

Minpunten

• De primaire knop (links) doet het 1 op de 10-20 keer niet goed. Hij registreert dan vaak wel het indrukken maar niet weer omhoog komen.
  • De primaire knoppen (links en rechts) laten zich ook behoorlijk zwaar indrukken (vermoeide hand na een tijdje).
  • Kabel is erg stug en dik, verder ook niet gesleeved of hoe je het wilt noemen zodat die wat beter over je bureau schuift.
  • Erg licht, icm de stugge kabel kan het zomaar zijn dat als je de muis los laat die een stuk verschuift.
  • Een beetje aan de grote kant. Ik bestuur een muis voornamelijk met pols +duim en pink, dus niet met m'n hele arm. Op die manier liggen je vingers dus niet makkelijk op de juiste plek voor optimale bereikbaarheid.
  • Geen driver/software CD bijgeleverd al wordt hier wel over gesproken in de handleiding.
  • De software is wel te downloaden maar saitek is zo "slim" geweest om een pakketje te maken voor al hun producten. Hierdoor is dit pakketje 220MB groot, eb je dus niet 123 op je pc staan.
  • Het standaard profiel is niet aan te passen. Na iedere reboot moet je eerst weer je eigen profiel selecteren. Standaard zit "cut, copy, paste" onder de zij-knoppen.
  • Verpakking was erg lastig te openen (en goed vuil/stoffig). Je kent dat wel zo'n gesealde plastic zooi wat je dus helemaal moet vernielen om bij de inhoud te komen.

Had nog een cadeaubon van bol. Dacht heb nog bij een pc een oude bal muis liggen. Maar eens kijken of die te vervangen is met wat beters. Dus maar eens opzoek gegaan naar sowieso een laser muis (optisch met zo'n lampje aan de onderkant vind ik irritant). En iig 2 side buttons want ik ben toch wel gewend geraakt aan de standaard instelling "forward" en "back" in met name web browsers.

Ze hebben niet echt veel degelijke keus bij bol tot 25. Na veel zoeken bleef eigenlijk alleen deze muis over.

Voor de rest verwijs ik naar de positieve en negatieve eigenschappen.

Heb jij ook een Saitek Comfort Laser Mouse (Blue) Saitek SOV440370014/06/1?

Misschien kan je de dingen die je noemt bij de positieve/negatieve eigenschappen beter in de review zelf verwerken, want dit is niet te lezen :P