Silverstone SST-LC10M (ATX, Geen PSU, Zilver) Review

storeman 31 januari 2007, 951 views

Silverstone SST-LC10M (ATX, Geen PSU, Zilver)

Pluspunten

• VFD & IR
  • Strak uiterlijk, past tussen audio/video apparatuur
  • Blijft wel geld waard
  • Goede VFD software en leuk iMedian bijgeleverd (ga ik nog aan een gedegen test onderwerpen).
  • Display werkt na installatie ook voor MCE, afstandbediening nog niet getest.

Minpunten

• Spartaans inbouwen (t.o.v. Antec)
  • Kleine fans, nog wat tweaking noodzakelijk

Note: In eerste instantie een korte survey, ik zal hem binnenkort uitbreiden en voorzien van foto's.

Na een jaar mijn Antec Sonata II te hebben gebruikt, tijd voor iets anders. Net een nieuwe LCD Televisie, daar hoort een mooie kast bij. Mijn systeem functioneerde immers al als media center.

Bouwkwalieit
Ziet er allemaal strak uit. Mooi stevig staal geen scherpe randen. Zitten degelijke voetjes onder die het systeem goed op de plek houden.

Inbouw mogelijkheden
2x 5 1/4 (1x extern)
4x 3.5" intern
ATX
Voor mij voldoende mogelijkheden. Het was exact wat ik er ook in wilde hebben op de interne 5 1/4 inch bay na. Er is genoeg ruimte rondom de CPU waardoor de meeste koelers hun plekje goed kunnen vinden.

Koelingsmogelijkheden
Dit is wat minder, aan de voorkant zit een 80mm fan met Molex 4pins, wat jammer is, hierdoor kan hij niet door Qfan gestuurd worden en maakt dat ding nogal geluid. 60mm fans aan de achterkant (2x) zijn ook niet echt bevordelijk voor een stille goede koeling. Nu maakt de pc nog aardig wat lawaai. 1 60mm zit ook nog op 12v waardoor het allemaal nog dramatischer wordt.

De 80mm fan aan de voorkant is overigens temperatuur gestuurd, waardoor het leed al iets minder wordt.

Vormgeving
Gewoon strak! Mooi aluminium front, opgeruwd. Voor de dvd drive wordt een stuk alluminium pijp bijgeleverd die je op de klep van de drive moet plakken, dit geeft een lekkere strakke afwerking.
Het VFD display is gewoon koel! Grafische eq, systeemeigenschappen, alles is mogelijk met dit display en bijbehorende software. Ik ga hier een andere keer meer over schrijven.

Installatiegemak
In het begin lukt het allemaal wel, maar hoe meer je erin stouwd, hoe voller hij wordt, dan merk ik toch dat de kast krapper is dan mijn oude fijne antec kast. Alles zit vast met schroeven, dus klikkerdeklik gaat hier niet op. Het is even wat werk, maargoed, dit systeem neem je ook niet als ultime tweakkast.

Modbaarheid
Kan ik nog weinig over zeggen. Ik zou hem niet eens willen modden.

Stevige prijs, maar dan heb je een strakke (ruime) HTPC kast met display, ir ontvanger en afstandsbediening!

Heb jij ook een Silverstone SST-LC10M (ATX, Geen PSU, Zilver)?

heb je nog veel ruimte over met de cpu koeler (dus dat er misschien een andere zalman op past)?
Ja, er passen veel soorten koelers op, ook wel grotere! Kijk op de site van silverstone voor reviews. Daar staat ook een review waarin ze er een passieve koeler op geplaatst hebben.
Aardige review mag ik wel zeggen.

Ik heb dezelfde behuizing alweer een hele tijd naar volle tevredenheid in gebruik (ook op basis van een AMD 64). Het systeem draait bij ons enkel als media-center met als hoofdtoepassing digitale video-recorder en DVD speler.
De onboard koelers heb ik nu niet meer aangesloten, ze maken echt teveel herrie bij huiskamer gebruik. Het is in onze situatie ook niet nodig om deze in te schakelen omdat de kast niet propvol hardware gestopt is. Een goede stille CPU fan met een (goede) stille voeding zijn eigenlijk voldoende om de temperatuur redelijk laag en de geluidsoverlast beheerst te houden.

Ik heb de originele A.B. niet in gebruik bij MCE, ik dacht me te herinneren dat deze ook niet 100% MCE compatibel was maar mogelijk wordt er ondertussen een andere versie meegeleverd?
De VFD software wordt regelmatig vernieuwd en de laatste versie is Vista geschikt.