Cooler Master X Craft RX-3HU (3.5", IDE, USB 2.0, Zwart) Review

maniac2003 30 januari 2007, 533 views

Cooler Master X Craft RX-3HU (3.5", IDE, USB 2.0, Zwart)

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Degelijke koeling

Minpunten

• Lastige installatie

Allereerst het inbouwen van de Harddisk:
Dit lukte me echt met moeite, en niet omdat de handelingen zo ingewikkeld zijn. De X-craft is echt lastig open en weer dicht te krijgen. Het geheel zou moeten schuiven, maar dat gebeurd met tegenzin.
Eenmaal open, de schijf geplaatst. Daarna moet de kast weer dicht, hetzelfde probleem. Heel veel kracht is er voor nodig om de behuizing weer dicht te krijgen.
Het alluminium is een goede keuze geweest, maar het plastic hadden ze weg moeten laten want dat werkt dus niet. Achteraf gezien had ik liever een behuizing met schroefjes gehad, dan heb je deze lastige installatie niet.

De koeling is wel goed. Aan de 'dichte' kant, zit aan de binnenkant een thermal pad zodat de warmte beter verdeeld wordt. Aan de andere kant zit een mesh gedeelte, zodat de warme lucht makkelijker weg kan.

De aansluiting (USB 2.0) zit goed en stevig. De voeding is redelijk groot vergeleken met de Conceptronic die we ook hebben. Dit had wellicht wat kleiner gekund.
Er is ook een backup knop aanwezig, maar die heb ik nog niet gebruikt (software dus ook niet).
De snelheid is prima (in combinatie met: Hitachi 320GB 7200RPM ATA), en de blauwe verlichting is mooi verwerkt in de backup knop.
Aan de mesh kant zitten ook 4 rubberen pootjes, om trillingen te dempen. Jammer is dan wel weer dat er geen standaard bij zit, om hem stevig op z'n kant te zetten.

Al met al een aardig product, maar de installatie vind ik onder de maat voor een bedrijf als Coolermaster.

Heb jij ook een Cooler Master X Craft RX-3HU (3.5", IDE, USB 2.0, Zwart)?