Samsung Omnia II i8000 (8GB) Zwart Review

svdh92 15 mei 2011, laatste update op 15 mei 2011, 254 views

Samsung Omnia II i8000 (8GB) Zwart

Pluspunten

• Goede featureset
  • Veel geheugen
  • Erg goed scherm!
  • Snelle processor en redelijk veel RAM geheugen
  • Prima bouwkwaliteit
  • 2 cases bijgeleverd!

Minpunten

• Windows Mobile is traag!
  • Camera laat te wensen over (maar het blijft een telefoon)

Ondertussen de Omnia II al ruim een jaar in bezit, en ik ben nog steeds dik tevreden met dit toestel.

Het scherm is toch echt één van de betere. Ondanks dat het een resistief scherm is, zijn en maar kleine bewegingen nodig. En ook de beeldkwaliteit is echt geweldig.

Bouwkwaliteit voelt ook goed aan, de knopjes voelen stevig en niet té plastic achtig, ook geen rare kraakjes of iets dergelijks, gewoon goed dus. Alleen de behuizing zelf kan niet echt goed tegen een stootje, je haalt er vlug een hoekje af.

Geheugen heeft de Omnia ook meer dan zat, ruim 16GB. En als we Windows Mobile even buiten beschouwing laten is de Omnia ook een best snelle telefoon die echt veel aan kan.

En nou komt het enorme minpunt, en dat is Windows Mobile 6.1&6.5. In het begin is WM6.1 nog even leuk, maar gaat snel vervelen waardoor ik WM6.5 geïnstalleerd had. Deze zou een stuk beter/sneller/makkelijker enz. zijn. Hij was inderdaad een beetje sneller (van korte duur) en de kinetische scroll was erg verbeterd, maar verder was er bijna niks veranderd. Beettje teleurstellend dus. Wat stabiliteit betreft scoort WM bij mij ook wat minpunten. Hij wil wel regelmatig blijven hangen of helemaal freezen waardoor een reboot nodig is.

Maar nu weer wat plus punten: de Omnia II is erg goed modbaar! Ik heb er sindskort namelijk Android 2.2 op gezet. Met dit besturingssysteem word er pas echt duidelijk hoe snel een Omnia II kan zijn. Daarnaast is Android een erg stabiele en gebruikersvriendelijke OS.

Heb jij ook een Samsung Omnia II i8000 (8GB) Zwart?

Leuk je review te lezen, ik geef toe dat het niet zo professioneel is maar hoeft ook niet perse, niet iedereen kan het, ik kan het zelf ook niet echt :P

Het zou wel leuk zijn als je er foto's bij had gezet zoals over het unbozen, wat je er bij kreeg, hoe het mobieltje zo'n beetje bij jouw er uit ziet.

Dus met foto's kon ik je wel een 3 sterren waardering geven.
Het lijkt me overigens wel een fijn mobiel maar blijf voorlopig toch nog hangen bij het blackberry.
Is dit een review?
Lijkt mij meer op een klaagbak over WM6.1&6.5
Of het is een enorm korte review

[Reactie gewijzigd door Lemming op 15 mei 2011 13:12]