AMD Athlon 64 3000+ (S754, 2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W) Review

Vini 20 september 2005, laatste update op 21 september 2005, 3.485 views

AMD Athlon 64 3000+ (S754, 2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W)

Pluspunten

• Overclockbaarheid
  • Gamesprestatie

Minpunten

• (klein minpuntje)Geluid
  • Verder geen

Heb deze processor aangeschaft bij een nieuw gamesysteem. In games en andere zware applicaties presteerd deze cpu ronduit goed. De prijs was destijds (november 2004) 130 euro. De prijsverhouding vind ik redelijk goed aangezien goede prestaties voor je geld krijgt. Je krijgt bij de boxed versie een koeler en koelpasta erbij, de koeler is echter wel een beetje luidruchtig.

De overklokbaarheid is boven normaal, ik kan hem zonder veel moeite tot 2400 mhz krijgen. De temperatuur is dan (stressed) rond de 59 graden. Een acceptabel niveau op de standaard koeler denk ik zo. Het geluid is dan wel een beetje harder, dat is een klein minpuntje. Ookal is het de boxed koeler hij is wat luidruchtig bij stressed maar verder is het zoals ik al zei slecht een kleinminpuntje.

Al met al een stabiel cpu voor de gemiddelde gamer. En een beetje tweaker kan hiermee ook aardig uit te voeten, ookal is deze processors niet tot de superhoge prestaties in staat. Maar daar is de prijs ook niet naar.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3000+ (S754, 2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W)?

Was het een venice?
Mijn venice 3000+ draait op 2700 mhz met lucht namelijk, overklokbaarheid is uitzonderlijk ;)
Lijkt me niet als je naar zijn overclock kijkt, toch? Bovendien kwam de Venice pas begin dit jaar uit en hij heeft zijn 3000+ al in november 2004 gekocht.
De Venice kan inderdaad veel hoger. Die van mij draait op 2816 MHz.
2700MHz, 2800 MHz... Jullie maken m'n vooruitzichten helemaal goed :) Ik heb net een nieuw systeem binnen gekregen met een AMD64 3000+ Venice als kloppend hart. Laten jullie de multiplier vooral het werk doen?
De multiplier is helaas gelocked op de A64. Het is dus puur het verhogen van de 'cpu freqency'.
ik haal met mijn 3000+ winchester ook 2.7 op lucht :P niks bijzonders en dat zonder extra volt :D
"(klein minpuntje)Geluid"

Ik vind niet dat je dat bij de Venice moet vermelden, gezien de processor zelf niets te maken heeft met de geluidsproductie.
Zucht, staat hierboven uitgelegd

en nog maals het is geen Venice :Z
De koeler hoort ook bij de Productsurvey
Het gaat over een boxed cpu :Y)
Ik heb net m'n 3000+ teruggebracht en een 3800+ genomen.
Ik vond de 3000+ voor gaming te zwak, tenzij je bv de 10% overclocking gebruikt, maar toen begon dat ding zo te loeien na 2 uurtjes Battlefield 2 dat ik klachten kreeg van de verdieping onder me.

Ik heb nu ook een andere cooler bij m'n 3800+ besteld (Zalman Silent Cooler 7700 ALCu S939)
maar zo op 't eerste gezicht is 't al een hele verbetering!!
Op het eerste gehoor bedoel je. :+
Ik hoor altijd van mensen dat die boxed cooler zoveel herrie maakt. Bij mijn systeem draait het koelertje 2000-2500 toeren oid. Ik heb al twee moederborden gehad. Wat doe ik fout :7
Niet te vergeten dat zijn koeler veel geluid maakt omdat hij zijn cpu overklokt heeft. Dat is natuurlijk nogal flauwekul, omdat je moet kijken naar de temps en het geluid op stockspeed. Een standaardkoeler is namelijk voor de standaardprestatie. Als je dan gaat overclocken dan is het jouw zaak een andere/stillere koeler aan te schaffen als jij daar geen genoegen mee neemt.
De boxed koelers maken juist extreem weinig lawaai als je cool&quiet aan zet. Ik weet niet hoe dat bij jou als negatief kan worden ervaren aangezien ik met boxed koelers juist hele goede ervaring heb met AMD.
Kijk op stressed vind ik hem niet echt geluidloos, nogal luidruchtig, maar dat is toch ook het werken van een cpu en ja bij het overclocken vind ik het niet erg. Het kan aan mijn sockkoeler liggen.

Maar goed de koeler hoort toch bij het featureset en dus bij de cpu?

En ik heb hem ook al tot 2400 mhz gekregen zonder problemen dus dat is al redelijk goed voor een non-venice
GRTNL, je vond 1.8 ghz niet genoeg, maar 1.98 ghz wel (10% overclock)? Had je dan niet beter wat aan je videokaart kunnen doen?
Ook!!
van Saphire Radeon 9800XT 256MB naarrrr
His Radeon 850XT iceq II 256MB platinum

Ik ben niet zo'n computerwonder met dat overclocken maar merkte zeker verschil met die 10% en zag dat ook in de benchmarks terug
die benchmarks zijn nu 3x zo lang :)
geef je hier nu serieus voor een review van een CPU als negatief punt het 'geluid' op? sinds wanneer maakt een cpu lawaai dan ;) Twee aparte componenten toch, cpu+cooler
Boxed=CPU+Cooler, dus de cooler moet je dan ook beoordelen ja :)