Specificaties Bedrade muis met PS/2 aansluiting en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech RX250 (Zwart) Review

Jape 18 juni 2011, 2.285 views

Logitech RX250 (Zwart)

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Installatiegemak

Minpunten

• geen

Review

De logitech RX 250 is een eenvoudige basic muis met 3 knoppen de wordt aangesloten via USB.

Eigenlijk zijn er 5 klikfuncties beschikbaar omdat het scrollwiel ook naar links en rechts kan klikken.

De muis heeft een symmetrische vormgeving waardoor de muis geschikt is geschikt is voor links en rechtshandig gebruik. In de windows instellingen kan de muis ingesteld worden hiervoor.

De precisie van de muis is prima voor gebruik bij office taken en internetten. Ik heb de muis niet getest met games en ik kan hier verder geen oordeel over geven. De muis functioneerd goed op moeilijkere oppervlakken, zoals de bank en de tafel.

De muis is erg goedkoop (< ¤10,-) en de bouwkwaliteit is goed. De muis voelt stevig aan en het scrollwiel scrollt licht en soepel, maar met voldoende tegendruk. Ik gebruik de muis nu regelmatig voor de afgelopen 3 jaar en er heeft zich geen noemenswaardige slijtage voorgedaan.

Installeren van de muis gaat automatisch zodra deze ingeplugd wordt in de computer (windows XP), er hoeven verder geen drivers geïnstalleerd te worden.

Specificaties

1000 dpi optisch
Horizontaal scrollen plus zoomen
Configuratie van drie knoppen
Combo-verbinding (USB of PS/2)

Setpoint

De muis kan ingesteld worden met de Setpoint software (80 MB download)

In de eerste tab kunnen de knoppen van de muis ingesteld worden. De RX 250 kan ook naar links en rechts scrollen door het scrollweel te tilten, hier heb ik echter vooruit en achteruit in de browser ingesteld als functie.

In de tweede tab kunnen een aantal standaardinstellingen gedaan worden die ook in het configuratiescherm te vinden zijn, zoals de scrollsnelheid en de beweegsnelheid.

De derde en laatste tab is vooral bedoeld voor gamers, hier kan voor de muis een ander profiel ingesteld worden voor tijdens een game. Ik game zelf niet op mijn laptop, dus hoe goed dit werkt kan ik niet zeggen.

• Dell Inspiron 1300
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech RX250 (Zwart)?

Op mijn werk hebben ze veel van dit soort muizen. Daarbij valt het op dat er heel makkelijk allerlei zwarte zooi onder de plastic voetjes terecht komt. En dan loopt de muis niet lekker meer. Hoe ervaar je dit?

Ik ben thuis verwend met een Razer gamersmuis, waar dit probleem veel minder erg is. Misschien ligt dat wel aan de harde muismat van 12 euro, maar voorheen was het met een gewone muismat ook al niet heel erg.
Niet heel veel last van, ik maak één keer per maand de onderkant even schoon en dat doet de muis het weer prima.

Ik heb op mijn vaste pc een MX510 van Logitech en die heeft inderdaad minder last van vervuiling van de glijvlakken, die hoef ik eigenlijk zelden schoon te maken. Die gebruik ik overigens ook zonder muismat.

Op mijn werk heb ik een vergelijkbare muis, en die moet ik minimaal 1 keer er week schoonmaken, het is daar een stuk stoffiger dan thuis.

[Reactie gewijzigd door Jape op 16 mei 2011 14:27]