XXODD XD21b 2 80GB Review

Napo 30 januari 2007, 660 views

XXODD XD21b 2 80GB

Pluspunten

• Stil
  • Klein
  • Koel
  • One button back-up

Minpunten

• geen tot nu toe

Mobiliteit Score: 5
Ik heb deze Xxodd harde schijf voor school gekocht om bestanden op te slaan. Deze heb ik gekozen omdat hij, volgens de fabrikant, stil is en zeer mobiel en heb dus voor deze besloten

Featureset

Bij deze harde schijf zat een kabel voor data en voor power in 1 dus geen gesleep met 2 kabels bij de meeste externe harde schijven, daarnaast zit er software bij waarmee je met de druk op een knop de data kan backuppen op je systeem zodat je alles makelijk en veilig kan bewaren.
Ook zat er nog een leren hoes bij om de harde schijf krasvrij en veilig te houden.

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Ik heb deze harde schijf nu een week en heb nog geen problemen mee gehad, hij spint goed op zonder al te veel geluid en heeft nog geen rare dingen gedaan in tegenstelling tot mijn vorige (lacie).
Zit een hitatchi schijf in

Mobiliteit

De harde schijf weegt zeer weinig, en is klein daarom is hij makelijk mee te nemen in zelfs een jaszak.

Geluidsproductie

Deze harde schijf maakt bijna geen geluid, niet hoorbaar in ieder geval. Als hij start dan hoor je hem niet spinnen, behalve als je er echt naar toe gaat of je oren dichbij houd, als hij veel moet zoeken of verzenden ook geen gekraak, zeer stil dingetje

Warmteproductie

Mijn vorige schijf, een lacie, werdt na ongeveer een 30tal minuten iets warmer, warmer als kamertempratuur ongeveer een graad of 5 maar deze niet. hij wordt niet veel warmer, in ieder geval niet merkbaar met je hand als je hem erop legt.

80 euro, een zeer goede prijs als je ziet wat je er voor krijgt, ook 3 jaar standaard garantie dus kan er nog een tijdje mee door. (met korting)

Heb jij ook een XXODD XD21b 2 80GB?