Teufel Concept E Magnum Power Edition (Zilver) Review

reb65 23 oktober 2007, laatste update op 23 oktober 2007, 2.213 views

Teufel Concept E Magnum Power Edition (Zilver)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Lange Garantie
  • Bouw kwalitiet

Minpunten

• Omvang van de Subwoofer

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Algemeen

Ik heb de Concept E Magnum Power Edition nu twee dagen en heb nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Het geluid wat het setje produceerd is ongelovelijk, zeker voor een plastic setje van deze prijs. Hiervoor had ik een een stereo setje met weliswaar nog geen fractie van het vermogen van deze set maar wel met houten speakers en ik vind de Teufels toch stukken beter klinken.

Featureset

De set word geleverd met 5 plastic satalieten, een subwoofer met ingebouwde versterker, een simpele afstandbediening en de nodige kabels om de boel aan te sluiten.
De satalieten zijn twee weg speakers met een long term vermogen van 40 watt en een piek vermogen van 70 watt. De center speaker heeft dezelfde specifikaties maar heeft een diepte toner meer. De subwoofer is een houten beest van 30.00 x 42.00 x 40.50 cm met een vermogen van 300 watt. De versterker in de subwoofer word doormiddel van tulp stekkers aan de geluidsbron verbonden en de speakers zijn verbonden met de versterker doormiddel van een klem systeem.
De afstands bediening heeft vier knoppen mute, een knop om van uitgangs kanaal te wisselen en twee knoppen voor de volume regeling.
Een DTS decoder is niet standaard aanwezig, wel is er een voor geselecteerd pakket wat bestaat uit de speakerset en Teufels decoder station 3 welke wel DTS en dolby surround kan decoderen te bestellen bij Teufel waarbij er een kleine korting word gegeven op het decoder station.

Bouwkwaliteit en afwerking

De bouwkwaliteit is in een woord goed, niet voor niets dat Teufel hier standaard 12 jaar garatie op durft te geven. De speakers voelen zwaar aan en ik heb nergens onafgewerkte randjes kunnen ontdekken ook de randen op de subwoofer zijn netjes afgerond. Ook de aansluitpunten voor de kabels zijn zeer degelijk en de kabels klemmen goed vast.

Vormgeving

De set heeft een vrij simpele grijs\zilveren afwerking, welke ik persoonlijk erg mooi vind. De satalieten zijn erg klein waardoor ze eigenlijk totaal niet opvallen ik heb al verschillende mensen moeten aanwijzen waar ze stonden omdat ze er gewoon overheen keken. De subwoofer is een stuk minder subtiel, dit komt vooral door zijn grote omvang. Als je op zoek bent naar een set met een opvallend uiterlijk moet je deze set niet hebben.

Geluids- kwaliteit

Deze set blijft een set van 150 euro met plastic satalieten, verwacht dus geen prestaties zoals die van HiFi die een factor 10 en meer kosten. Toch produceerd dit setje een ongelovelijk vol en helder geluid. Zeker in vergelijking tot andere voor pc's gemaakte setjes van bijvoorbeeld logitech en creative vind ik dit setje toch stukken beter klinken. Ondanks dat het geluid van muziek in mijn ogen uitstekend is komt dit setje in spellen en films het meest tot zijn recht.

Midden en hoge tonenweergave en Basweergave

Laat ik in de eerste plaats melden dat ik geen audiofiel ben maar gewoon een liefhebber van allerlij soorten muziek en in dat oogpunt vind ik dat dit setje uitstekend presteerd. De speakers vervormen niet, maar geven over het gehele spectrem van hoog tot lage tonen een vol geluid.

De bas is zeer goed in te stellen zowel in volume als in crossover (overgangs)ferquentie (tussen de 50 en 240 hertz) en is niet bonkerig of overaanwezig maar geeft gewoon een mooie volle bas.

Dit setje is iedere eurocent waard, ik denk niet dat je ergens een beter setjes vind voor dezelfde prijs.

Foto's vind je hier http://tweakers.net/gallery/40810/fotoalbum

Heb jij ook een Teufel Concept E Magnum Power Edition (Zilver)?

Erg fijn setje, zeker voor de prijs O-)
Ik geloof dat je een vergissing hebt gemaakt met het aantal watts in de subwoofer. Er staat in je review dat het ongeveer 100/150 watt is. Maar deze Power Edition heeft 300 aan watts in de subwoofer.
Zo een woofer geeft misschien 300 watt pmpo :)
AL die Set's die toch verkocht worden

sluit je pc gewoon aan op je dure stereo en je hebt prachtig 2 kaanals geluid
daarmee dat 5.1 of 7.1 setjes vaak icm met films of games worden gebruikt, zo kan je de geluidsbron ( je tegenstander bij games) beter localiseren en sneller reageren ;)

maar voor muziek alleen is stereo geluid zeker niet mis 8-)