Specificaties Actie, Avontuur, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Mafia II, PC (Windows) Review

procent20 12 mei 2011, laatste update op 12 mei 2011, 642 views

Mafia II, PC (Windows)

Pluspunten

• Vuurgevechten zitten goed in elkaar, ook dekking zoeken heeft een belangrijke rol gekregen als is het wat aan de simpele kant.
  • Goede stabiele engine, de grote spelwereld wordt mooi gerenderd.
  • Voertuigdynamiek is goed in orde, vrachtwages voelen lekker zwaar aan, lichte autotjes lekker wendbaar.

Minpunten

• Geen replaywaarde, het geld verdienen wordt ook niet echt gestimuleerd.
  • De volledig statische verhaallijn wordt wat traag gebracht, ook heb je maar weinig aan je NPC maatjes.

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 3
Deel 1 heb ik met veel plezier gespeeld, van deel 2 had ik gelijke verwachtingen.

De game opent onverwachts in een hele andere omgeving dan deel 1, de verhaallijn vervolgt daarna je terugkeer in een gewone straatwereld.

Het doel van het spel is om je omhoog te werken en rijkdom te vergaren, helaas kan je met dit geld vrij weinig doen.
Er zijn maar een paar dingen waar je je geld aan kan uitgeven en deze items/wapens vind je vaak al voldoende in de levels.

Wel is het opklimmen in de hierarchie leuk gedaan, er zijn ook vele Godfather/Goodfellas geinspireerde scenes.

Het spel draait eigenlijk alleen maar om de vuurgevechten en de verhaallijn hier tussenin, deze gevechten verlopen erg soepel en kunnen op hard nog leuk en uitdagend zijn.
Ik heb me goed vermaakt met de actie en het auto rijden.

Helaas vond ik de verhaallijn uiteindelijk maar een beetje slepen, de actie interesseerde mij meer dan de hoofdpersonen en binnen 6 uur was ik ook wel door de game heen op een vrij hoge difficulty.

Het spel heeft weinig replaywaarde, wat voor mij een belangrijke reden is om games te kopen.

Heb jij ook een Mafia II, PC (Windows)?

Reviews door de redactie

Tussenkopjes en opbouw in je review zouden misschien wel handig zijn
Bedankt Sjoerd, dit is mijn eerste review en ik zal er in het vervolg wat meer aandacht aan besteden.
ik heb het spel ook alleen vind ik het jammer dat als je de story line hebt uitgespeeld dan je dan niet vrij kunt rondlopen als bij GTA.