Netgear Prosafe FS108 Review

Jape 18 juni 2011, laatste update op 18 juni 2011, 777 views

Netgear Prosafe FS108

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Stabiliteit

Minpunten

• geen

Features Score: 3
De belangrijkste eigenschap van deze switch van Netgear is wel de bouwkwaliteit. De switch heeft een stevige metalen behuizing die mooi glad is afgewerkt. De FS108 voelt aan alsof deze over 100 jaar nog steeds probleemloos functioneert. De switch is vrij zwaar, dit heeft wel als voordeel dat hij goed blijft staan als er een aantal kabels ingeplugd zijn.

De switch heeft geen uitgebreide features zoals bijvoorbeeld een userinterface. Het enige wat de switch kan is het verdelen van een netwerkverbinding tussen maximaal 8 pc's. Indien de switch gebruikt wordt voor het delen van een internet verbinding detecteert de switch automatisch welke poort gebruikt word als WAN poort. De switch moet hiervoor wel op een router/ander apparaat aangesloten worden wat de verbinding naar buiten verzorgd.

De switch is erg stabiel, we gebruiken er meerdere op mijn werk en ik heb er in 4 jaar tijd nog geen problemen mee gehad.

De prijs van de switch is alleszins acceptabel gezien de stabiele werking en de stevig gebouwde behuizing

Specificaties

8 x 10/100 Mbps Autosensing poorten
Auto-Uplink
Full en half duplex
1.000 MAC adressen
Store-and-Forward mode
Stevige en compacte metalen behuizing
Externe voeding
Plug-and-Play installatie
levenslange garantie

Netgear Productsite

Update 18-06-2011: Foto's en specs toegevoegd

Heb jij ook een Netgear Prosafe FS108?