Specificaties Wheel voor de PC, PlayStation 2, PlayStation 3 - Bekijk alle specificaties

Logitech G27 Racing Wheel Aluminium, Grijs, Rood, Zwart Review

Hakulaku 11 mei 2011, laatste update op 11 mei 2011, 6.514 views

Logitech G27 Racing Wheel Aluminium, Grijs, Rood, Zwart

Pluspunten

• Kwalitatief zeer goed
  • Ondersteuning van veel games
  • Makkelijk te installeren
  • De prijs meer dan waard

Minpunten

• De prijs kan een negatief eigenschap zijn voor sommige mensen

Ik heb de Logitech G27 nu zo'n 2 maanden en ik dacht laat ik mijn eerste review maar eens schrijven.

De reden dat ik heb besloten voor deze aanschaf van het nogal dure apparaat / game-controller kwam doordat ik voor een leuke prijs een nieuwe kon kopen bij het bedrijf waar ik werk. Had er al vaak over na gedacht om hem te kopen maar de prijs was toch altijd het punt waarop ik besloot om toch maar te wachten.

De eerste indruk
Toen het pakketje op mijn werk kwam dacht ik "zo das een kleine doos, is dit misschien echt alleen het stuur?". Gelukkig bleek het alles te zijn maar het deed mij wel verbazen hoe goed logitech is met inpakken. Toen ik eenmaal thuis was meteen de doos uitgepakt en zodra je het stuur in je handen hebt weet je dat je een kwaliteit product in je hand hebt.

De installatie
Eenmaal uitgepakt wil je het natuurlijk meteen gaan uitproberen. Helaas moet je eerst alles aansluiten (:P) maar gelukkig gaat dit heel gemakkelijk. Er zijn kabelgootjes onder het stuur aangebracht zodat als je hem op je bureau schuift je geen kabels plet. Alle componenten moeten verbonden worden met het stuur (de versnellingspook, de pedalen en de voeding). Doordat 1 van de componenten een Female stekker heeft en de andere een male stekker is het dus makkelijk te zien welke stekker nou in welke poort moet.

Wanneer je alles hebt aangesloten moet je nog de driver van logitech gaan installeren. Dit gaat zeer gemakkelijk en snel en alles wijst voor zich. Hierna kan je de USB aansluiten en zie je het stuurtje zichzelf automatisch kalibreren.

De eerste rit
Na de installatie natuurlijk meteen gaan testen. Iemand raden mij het spel Live for Speed aan. Hier heb ik een avondje mee gespeeld en ik was verbaasd hoe leuk ik het eigenlijk vond, leuker dan verwacht namelijk. Het stuur maakt weinig geluid en de forcefeedback kan echt sterk zijn. De gevoeligheid van de pedalen is verbazingwekkend en de precisie van het stuur is ongelovelijk. Ik was zeer tevreden over de aankoop

Na 2 maanden
Ik heb er nu best vaak mee gereden, ook verschillende spellen en ik ben nogsteeds tevreden over de aankoop. De kwaliteit van het stuurtje vind ik verbluffend en het was het geld dan ook wel waard. Het enige probleem dat ik heb is dat ik soms mijn pook in mijn hand heb en dat wanneer ik schakel ik hem perongeluk van mijn bureau aftrek. Dit zal denk ik wel op te lossen zijn door met een tang de schroeven strakker te draaien, maar hier ben ik nog niet aan toe gekomen. Het enige dat ik mis is een aan en uit knop van het stuurtje zodat als ik niet wil racen en mijn computer aanzet dat het stuurtje dan niet gaat kalibreren. Voor de rest vind ik het een top stuur.

Nou dit was mijn review van het G27 stuurtje, hopelijk is hij naar ieders wens en mochten er nog op en aanmerkingen zijn, laat ze horen zodat ik misschien in de toekomst mijn komende reviews van een betere kwaliteit kan voorzien.

• Playstation 3
  • Windows 7

Heb jij ook een Logitech G27 Racing Wheel Aluminium, Grijs, Rood, Zwart?

Gebruikt met; PS3 icm met windows 7? Lijkt me niet helemaal kloppen..
Dit zijn idd fijne stuurtjes. Ze kosten een paar centen, maar daar krijg je een degelijke product voor terug dat ook behoorlijk waardevast is bij doorverkopen. Willicht is een extra balkje onder je bureau de oplossing voor de bevestiging. Eventueel kan een rubberen anti-slipmatje ook wonderen doen.
Dat klopt inderdaad niet, ik heb hem op de PS3 en op de PC getest. Weet niet hoe ik er voor kan zorgen dat het juist komt te staan.
beetje kore review, maar het "dekt" de lading, in ieder geval nette opmaak.
ook leuk dat je een stukje scheef over na langere tijd in gebruik, i.pv alleen de 1e week
Hij is inderdaad wat kort. Alleen op het moment van schrijven kon ik niet meer bedenken dat daar staat. Als ik binnenkort weer een nieuwe review ga schrijven zal ik er voor zorgen dat het wat langer wordt.
vind het ook erg irritant dat er geen aan/uit zet knop is. Hierdoor gaat het stuur meteen te keer als je PC op start en niet een keer maar drie keer. Ook voor andere spellen kan het vervelend zijn, sommige spellen krijgen commandos binnen en dan werken shoters niet helemaal lekker (bv ventje blijft naar boven kijken en gaat alleen maar naar rechts).
Maar voor de rest perfect stuur en ben er erg blij mee.
Dat is vooral zo bij Battlefield 3. Wanner je dit stuur actief hebt en je start BF3 op dan blijft je dude alleen maar naar de hemel staren.
Pics zou zeer welkom zijn.
Helaas is mijn kamer waar het stuurtje staat niet erg fotogeniek.