AOpen GeForce 6600 128MB DDR (PCI-e, DVI, Passief), Aeolus 6600-DV128 Review

rwilNewbie 22 januari 2007, laatste update op 22 januari 2007, 435 views

AOpen GeForce 6600 128MB DDR (PCI-e, DVI, Passief), Aeolus 6600-DV128

Pluspunten

• DDR3 hegeugen

Minpunten

• In mijn geval de veel te hoge temo die volgens mij te wijten is aan slechte fabricage (groeven in koelplaat, goedkope paste, onvoldoende druk van koelplaat op chip)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Onderstaande ervaringen opgedaan met DV128LP uitvoering.
De 1e kaart al na 2 dagen defect bij standaard gebruik, koelplaten te heet. Ook het 2e exemplaar had dezelfde hete koelplaten.
Na de temp. sensor in de bios enabled te hebben gaf o.a. rivatuner en atitool 122 graden aan bij standaard 2D gebruik.
De winkel was bereid de kaart om te ruilen tegen ander merk, model. Volgens AOpen was de kaart OK, 125 graden was als max. toegestaan.
Daar de kaart goede reviews heeft en de prijs 35,00 (nieuw !),
heb ik besloten nader onderzoek te doen en dus de koelplaten verwijderd. Ik schrok van de groeven in het koeloppervlak. Oude koelpasta verwijderd en opnieuw geplaatst. Hierbij silver pasta gebruikt en tevens ervoor gezorgd dat de koelplaat goed contact maakt met chip. Ook dit was niet optimaal.
Nu komt de temp. op zo'n 78 graden bij standaard 2D gebruik.
Nu lukte het ook om 3Dmark05 te draaien. De max. temp werd nu niet hoger dan 102 graden.
Het improvisorisch plaatsen van een ventilator brengt de temp nog fors terug, maar de bedoeling was een stille videokaart.
Kaart nu 1,5 week in bezit en de garantie is eraf. Kaart lijkt nu wel OK!

Heb jij ook een AOpen GeForce 6600 128MB DDR (PCI-e, DVI, Passief), Aeolus 6600-DV128?

standaard 6600 ? zo ja :

veeels te heet : een std 6600 van club3d werd bij mij niet warmer als 35 stressed actief en 50 stressed passief. er is bij mij wel een P4 koelblok op de kaart gemonteerd (wel afgezaagd , maar het werkte heel goed)
ik zeg gewoon, zet er lekker een andere koeler op ,
Bekijk je airflow eens.. Daar zou ook een deel van je hoge temps vandaan kunnen komen.
kijk een passief kaartje is leuk, maar je moet wel airflow in je kast hebben.
Ik had ook een 6600 van Aopen, passief gekoeld en aan de oc; ding werd 38 graden :\