iiyama ProLite E1900S-B2 (19", 2ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zwart) Review

Unneoetech 19 januari 2007, 296 views

iiyama ProLite E1900S-B2 (19", 2ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zwart)

Pluspunten

• Nauwelijks ghosting (geen last van iig)
  • Goede kleurweergave
  • Speakers met voldoende kwaliteit voor wat windowsgeluidjes en zo.
  • Zeer mooi design met stevige voet.

Minpunten

• DVI kabel niet aanwezig in doos.

Ik was aan het zoeken naar een fatsoenlijke monitor die niet te duur was. Ik ben op zeer veel plaatsen gaan kijken naar monitoren omdat ik toch met mijn eigen ogen wilde zien of dingen als de problemen met blacklight leakage en kleurverschillen waar veel tft's last van hebben acceptabel was. Ik vond toen dat een samsung 940BF erg goed. Weer thuis gekomen zag ik dat de iiyama e1900s hetzelfde paneel had. Ik vond deze echter veel mooier uitzien en tevens was deze 40 euro goedkoper. Daarom heb ik voor deze monitor gekozen.

Nu ik hem heb heb ik eigenlijk niets anders dan lof voor de monitor. Hij is lekker groot ten op zichte van mijn 17 inch crt. Kleurweergave is gewoon goed. Je kan er vanalles aan aanpassen. Ghosting is er wel een heel klein beetje als je het bekijkt met 'raceauto met het vlaggetje' maar met spellen ofzo heb ik er geen last van (ook niet met day of defeat of andere fps).
De speakertjes geven redelijke kwaliteit, precies datgene wat je verwacht van zulke kleine speakertjes ;).

Heb jij ook een iiyama ProLite E1900S-B2 (19", 2ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zwart)?