Specificaties Tower, 4 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Centurion 534 (Zwart) Review

Robbbert 18 januari 2007, 940 views

Cooler Master Centurion 534 (Zwart)

Pluspunten

• solide
  • veel inbouwmogelijkheden
  • goedkoop

Minpunten

• dubbelslots videokaart past niet perfect
  • fans hoorbaar
  • zwaar (9,7 kg)

Ik was op zoek naar een degelijke, goedkope kast die er netjes uitziet. Ik hou niet van deurtjes, overdreven nutteloos design en teveel plastic troep. Na wat zoeken en reviews lezen kwam ik uiteindelijk bij deze uit.

Bouwkwaliteit
Bouwkwaliteit is goed. De plaatpanelen zijn wel wat dunner dan bij mijn oude behuizing, maar stevig genoeg. Aan de voorkant is de bovenrand van plastic, net als de hoekjes, maar dit is gelukkig ook stevig genoeg. Voor de rest is alles netjes afgewerkt, nergens scherpe randen en er zijn geen onderdelen die makkelijk kunnen afbreken of kapot kunnen gaan.

Inbouwmogelijkheden
De behuizing heeft erg veel ruimte, zoals 5 5¼ inch sloten. Ik heb tot nu toe nog geen last gehad van ruimtegebrek. Mijn lange 7900GTO paste er makkelijk in. Om een nieuwe drive in te bouwen zijn geen schroeven nodig, je kunt ze wel gebruiken om het extra vast te zetten.

Koelingsmogelijkheden
De behuizing wordt standaard met 2 120mm fans geleverd. Deze maken standaard wat blazend geluid op ongeveer 1000rpm. Met Q-fan lopen deze nu op ongeveer 750rpm en zijn nauwelijks hoorbaar. De fan op de zijkant maakt wel iets meer geluid dan de fan achter. Voorin de kast is nog plaats voor een derde 120mm fan.
De "air guide" aan de zijkant is makkelijk te verwijderen als deze in de weg zit.

Vormgeving
De behuizing ziet er netjes uit, niet te veel poespas. Ik hou niet van deurtjes, die dingen die in de weg zitten en makkelijk kunnen afbreken. Deze kast heeft dat niet! :D Je hoeft geen deurtje open te doen om de powerknop in te drukken of een dvd te wisselen. Aan de voorkant komt een zacht blauw licht uit de kast. Het powerledje is alleen fel wanneer je er precies recht van voren in kijkt.

Installatiegemak
Om een zijpaneel los te maken moet je met de hand 2 schroefjes losdraaien. Het inbouwen van een drive gaat ook eenvoudig doormiddel van een handig schuifsysteem. Je zou het dan aan de andere kant nog vast kunnen zetten met schroeven, maar dat hoeft niet. Om de air guide aan de zijkant los te halen hoef je alleen 4 schroefjes los te draaien. Achterin een insteekkaart bevestigen kan ook met de hand, alleen voor het vastzetten heb je 1 schroefje nodig. Bijna alles is dus makkelijk in te bouwen en je kan overal goed bij.
Toch had ik een probleempje. Aan de achterkant zit een tussen elk slot een klein metalen dingetje dat naar binnen uitsteekt. Als je dan een kaart wilt bevestigen dat 2 sloten gebruikt past dat niet goed. De eerste keer dat in mijn 7900GTO bevestigde ging dat wat stroef en stond de metalen strip tussen de 2 sloten bol naar buiten. Ik heb dit opgelost door dat "metalen dingetje" plat te knijpen.

Voor een behuizing met goed installatiegemak, 2 fans, aluminium front met blauwe ledjes en er netjes uitziet, vind ik 50 euro zeker geen slechte prijs.

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 534 (Zwart)?

Moet je voor de gein eens RECHT in je hdd leds kijken aan de voorkant vn je kast ;)

kun je ook direct een blindegeleide hond dr bij bestellen |:(
das met alle Coolermasters zo :P