Specificaties 15,6", 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP ProBook 6550b (WK236ET) Review

CasGas 4 mei 2011, 3.784 views

HP ProBook 6550b (WK236ET)

Pluspunten

• Robuust en degelijk
  • Accuduur is echt top

Minpunten

• Prijs in zekere zin, we blijven Hollanders he

Deze laptop gebruik ik alleen zakelijk, de "baas" heeft immers de laptop betaald :)

Ik hou het kort en bondig. De standaard features zijn zoals beschreven bij het product zelf. Ik ben ook erg te spreken over het numpad deel, dat vond ik altijd wel een gemis op mijn oudere laptops die ik heb gehad.

De accuduur is ook goed tot zeer goed. De eerste 2 weken heb ik zelf wel steeds de accu volledig opgeladen en daarna bijna leeg laten gaan en weer opnieuw laden etc. etc. Dit is mijn inziens nog steeds de beste manier om met je accu te beginnen, dat resulteert in zeker 3 uur intensief gebruik op alleen de accu.

Verder heb ik de standaard hdd vervangen door een Momentus XT, vooral omdat er meer ruimte nodig is en voor dat geld kan je net zo goed een hybrid kopen.

Ik zal proberen de review later aan te passen als ik de laptop nog langer in gebruik heb.

Heb jij ook een HP ProBook 6550b (WK236ET)?

Ik mis de schermresolutie een beetje. In de specificaties heb ik ze ook niet kunnen vinden. Zou je me kunnen vertellen wat de native resolutie van dit apparaat is?
Even op de HP-site gekeken.
De native resolutie is 1366 x 768.
Als men de resolutie er niet bij zet :p

Mag je tegenwoordig aannemen dat het die geweldige 1366*768 resolutie is, die een 12 inch netbook (Asus) ook heeft :P

Anders was het wel vermeld in de review denk ik haha ^_^.
Heb deze ook (ook via mn werk). Ben het wel eens met de review. Vind alleen het scherm wel wat matig. Zit een blauwige waas overheen. Ook had ik voor dat geld wel een iets hogere resolutie verwacht.
Precies! Er zit volgens mij een lage kwaliteit TN scherm in. Zelf heb ik vanaf bepaalde hoeken last van een soort 'trilling' in mijn scherm. Fatsoenlijk foto's bekijken is er overigens ook niet bij.

Verder lekkere laptop!