Seagate GoFlex STAE103 Review

finnfoto 4 mei 2011, laatste update op 4 mei 2011, 535 views

Seagate GoFlex STAE103

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Compatibiliteit
  • Geen externe adapter

Minpunten

• Niet iedereen heeft een eSATAp poort

Heb net een nieuwe laptop gekocht (Dell e6520) en ik wilde hier een SSD (Intel 510 120GB, OS) en HDD (WD 750GB, data) in hebben. Het is de bedoeling dat de HDD op de plaats van de DVD speler komt maar omdat de laptop net uit is zijn er nog geen caddies voor te krijgen. Omdat ik de storage in de tussentijd toch echt nodig heb heb ik deze GoFlex eSata kabel gehaald zodat ik de HDD via de eSATAp poort op de laptop aan kan sluiten.

De kabel heeft dus een eSATAp stekker voor de laptop en een reguliere SATA+power connector die op elke normale HDD past. Hou er rekening mee dat de eSATAp poort wel genoeg vermogen moet kunnen leveren voor de HDD (3.5" disks lijken me geen aanrader).

Werkt zonder problemen onder Ubuntu en Windows 7

Ideaal voor het aansluiten van rondzwervende laptop disks (nog wel effe een rubber hoesje voor die dingen halen).

Heb jij ook een Seagate GoFlex STAE103?