Fujitsu-Siemens Amilo M1437G (P-M 740; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home) Review

Robin4 15 januari 2007, 451 views

Fujitsu-Siemens Amilo M1437G (P-M 740; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• Mooi Scherm
  • X700 Videokaart
  • DVD Dual writer
  • 1GB DDR2 Geheugen
  • 80GB SATA

Minpunten

• Fujitsu heeft slechte support
  • Orginele onderdelen zijn duur
  • Geheugen is maar PC4200 i.p.v PC5300
  • Accu is echt zwak voor een standaard
  • Videokaart een beeldscherm zuipen echt veel accu
  • Toetsenaanslag niet geheel prettig
  • Slechte koeling waardoor de notebook erg heet blijft.

Ondertussen is de notebook wellicht niet meer te koop maar wilde naar al die tijd nog even nog een survey plaatsen.

Ik heb al een tijd deze notebook. Op sommige punten stelt hij me zwaar tegen.
De software dat je erbij krijgt is goed. De notebook ziet er degelijk uit en heeft een beetje goedkope afstandsbediening dat in het cardslot bevind. De notebook heeft 1GB DDR2 geheugen wat meer dan genoeg is verlopig. Ook heeft de notebook een goede videokaart namelijk een ATI X700 128MB.
De toetsaanslagen vind ik niet echt bepaald fijn..
De nadelen dan de notebook vind ik de 5400RPM harddisk die traag aanvoelt. En ik vind dat de notebook standaard een echt zwakke accu heeft die binnen maximaal 2uur dus helemaal leeg is.
En dan praat ik echt over het maximaal haalbare met alles op laag wat erg jammer is. De accu had van mij part 6600Mah mogen zijn i.p.v 4400MaH. De boosdoeners zijn ook de videokaart een het scherm, die zuipen het meest. Met al het verhaal kort te houden...

Voor mij nooit meer fujitsu, had een veel betere kunnen hebben achteraf.

Heb jij ook een Fujitsu-Siemens Amilo M1437G (P-M 740; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)?

Geheugen is maar PC4200 i.p.v PC5300
Die processor van je heeft een FSB van 133MHz, wat neerkomt op 533MHz wat neerkomt op PC4200. Dan heb je aan PC5300 (lees: geheugen van 667MHz) helemaal niks aangezien je processor daar toch geen gebruik van maakt.

Sneller geheugen wil niet betekenen dat je processor er niet sneller van wordt.
Orginele onderdelen zijn duur
Nee, de onderdelen zijn veel gecompliceerder (lees: kleiner). Verwacht je dan dat het goedkoper is?
Accu is echt zwak voor een standaard
Heb je notebook meestal aan een lader? Zoja, dan gaat je accu erg snel achteruit.
De accu had van mij part 6600Mah mogen zijn i.p.v 4400MaH
Levert wel een grotere accu op (9-cells) of neem je daar genoegen mee?
Videokaart een beeldscherm zuipen echt veel accu
Heb het verbruik ook gemeten?
Fujitsu heeft slechte support
Kun je dit ook onderbouwen?

Ik kan ook roepen: DirectX 10 is bullshit... Maar dan willen mensen ook onderbouwing :+