Creative Inspire 5900 (5.1) Review

superarm17 15 januari 2007, 204 views

Creative Inspire 5900 (5.1)

Pluspunten

• mooi geluid
  • ziet er goed uit
  • stevige speakers

Minpunten

• soms wat stroeve draaiknoppen

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb deze set nu ongeveer 2 jaar geleden gekocht samen met mijn toen nieuwe systeem. op dat moment was de prijs ongeveer rond de 100 euro. nu weet ik niet zeker of deze set nog verkrijgbaar is.

In de doos zit alles wat je verwacht van een speakerset : 2 voorspeakers, 2 achterspeakers, 1 middenspeaker, de subwoofer, voetjes voor alle speakers, afstandbediening (met draad) en verder kabels voor al deze spullen.

de set ziet er zeer goed uit en de bouwkwaliteit van de speakers is uitstekend. 1 van de speakers is 2 keer op de grond gevallen en niks van te zien.

op de afstandbediening zitten 2 draaiknoppen : 1 voor volume en 1 voor bass. perfect om mee te regelen, alleen zitten ze na tijdje van minder gebruiken bijna vast en draait ie stroef. verder zit er een koptelefooningang op (altijd handig) en een line-in ingang voor mp-3 spelers bijvoorbeeld.

icm een Creative live 24-bit geluidskaart klinkt deze set echt geweldig. de bass is lekker diep en heb in 2 jaar geen echte vervorming gehoord. pluspunt is ook dat ie flink hard kan.
Ook in spellen hoor je alles perfect.

Heb jij ook een Creative Inspire 5900 (5.1)?