WD Elements SE Portable USB 2.0 500GB Zwart - Reviews

Specificaties 500GB 2.5", 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD Elements SE Portable USB 2.0 500GB Zwart Review

nozem 27 april 2011, laatste update op 27 april 2011, 1.796 views

WD Elements SE Portable USB 2.0 500GB Zwart

Pluspunten

• strak design
  • handzaam formaat
  • goede prijs voor bekend merk

Minpunten

• soms trage reactiesnelheid
  • mini-USB aansluiting is erg beweeglijk

Mobiliteit Score: 4
Ik heb deze externe HD nu 3 maanden en gebruik hem als backupschijf. Ik had/heb weinig eisen voor een externe schijf, hij moet vooral betrouwbaar zijn en goedkoop. Voor zes tientjes leek mij dit een goede deal.

Een korte toelichting van mijn beoordeling:
Sabiliteit/betrouwbaarheid heb ik een Slecht gegeven omdat de aansluiting van het (mini) USB kabeltje erg beweeglijk is: je kunt de aansluiting binnen de behuizing een heel klein beetje heen- en weer bewegen. Dat hoeft verder geen probleem te zijn, maar ik vind het niet een Voldoende waard.

Geluidsproductie is acceptabel: de behuizing heeft subtiele rubberen pootjes waardoor het meeste geluid wordt gedempt. Pas na een paar keer de harde schijf te hebben gebruikt, merkte ik een licht gezoem en geratel op, maar niks storends.

Prestatie geef ik een Voldoende. Geen Goed vanwege de vertraging die ik opmerk bij het bladeren door de mappen. Het betreft hier een wachttijd van ca. 3 seconden van het moment dat ik op een map dubbelklik totdat deze opent. Dit doet zich meestal 2 3 keer voor wanneer ik langdurig browse door de mappen. Ik heb geen idee hoe gebruikelijk dit is (ik heb nog nooit zo'n grote HD gehad :D ), maar ik was er ergens wel onaangenaam door verrast.

Bottomline: Prima backupschijfje voor zijn prijs, maar geen fantastisch product

Edit:je kunt de aansluiting binnen in de behuizing bewegen. +pics

Heb jij ook een WD Elements SE Portable USB 2.0 500GB Zwart?

al een andere kabel geprobeerd ?
Ja, maar daar doet zich hetzelfde probleem voor.
Het is dus niet zozeer dat de usb stekker in de USB-aansluiting beweegt, maar meer dat de USB-aansluiting in de behuizing beweegt. In de eerste afbeeling kan je zien dat er tussen het metaal en het plastic ongeveer een milimeter speling zit. Binnen die speling beweegt het metalen deel wanneer je de stekker beweegt. Dit is vast niet heel schadelijk, maar het geeft mij niet het gevoel dat ik met een robuust gebouwde behuizing te maken heb.
Het blijft een beetje een vaag verhaal, sorry, maar nauwkeuriger dan dit weet ik het niet te beschrijven.
Kun je nu de usb aansluiting bewegen of de HD?
De aansluiting. Ik heb het aangepast.
Paar pics voor de indruk.
Vooruit dan maar!
Om niet meteen de verkeerde indruk te wekken: Dat lampje is niet zo verblindend als de foto doet vermoeden hoor :)