Asus O!Play HD2 Review

kennystinges 26 april 2011, laatste update op 26 april 2011, 2.593 views

Asus O!Play HD2

Pluspunten

• Mooi Design

Minpunten

• Lelijk Interface
  • Slechte weergave van films
  • Films worden niet/nauwelijks afgespeeld

Geluidskwaliteit Score: 4
06-04-2011 heb ik de ASUS O'Play HD2 aangeschaft. Voor de aanschaf heb ik een aantal reviews doorgelezen en kreeg de indruk dat het product goed aan mijn wensen voldeed.

Installatie HDD

Na het ontvangst van de O'Play ben ik direct begonnen met de installatie van een 3,5'' HDD. Dit ging zonder problemen.

Installatie aan netwerk

Na de installatie van de HDD ben ik begonnen met de installatie van de O'Play aan mijn thuis netwerk, dit ging echter niet zonder slag of stoot. De installatie was erg wazig en het (lelijke bruine interface) hielp hier ook niet echt bij. Na een aantal pogingen is het me uiteindelijk toch gelukt om de O'Play aan te sluiten op mijn netwerk.

Bestanden plaatsen op de O'Play

Na de geslaagde installatie aan het netwerk ben ik films gaan plaatsen op de O'Play, dit heb ik via een FTP server gedaan en het programma ''FileZilla'', dit ging zeer traag dus ik heb er maar een hele nacht voor uitgetrokken.

Films afspelen

Na de succesvolle plaatsing van films op de O'Play ben ik gaan kijken hoe de O'Play films af deed spelen. De kwaliteit van het beeld was meer dan perfect. Maar na een tijdje begon de film te stotteren en ging het geluid niet meer synchroon met het beeld lopen. Ik heb dit met verschillende films uitgeprobeerd maar steeds weer een teleurstellend resultaat. Sommige films kwamen zelfs niet verder dan 5 minuten.

Na deze grote teleurstelling heb ik de O'Play weer netjes ingepakt en retour gestuurd.

Ik ben uiteindelijk toch maar weer verder gaan zoeken naar een nieuwe mediaspeler, het oog was gevallen op de Ppopcornhour c-200 en deze is het uiteindelijk ook geworden.

Ik ben reeds nog bezig met de installatie maar dit gaat boven verwachting GOED!!

Heb jij ook een Asus O!Play HD2?

opzich wel typisch dat je dan toch naar een c-200 gaat, die qua prijs toch zeker 2x zo duur is.