Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

AC Ryan Playon! DVR HD Review

zekerpixels 26 april 2011, laatste update op 26 april 2011, 1.022 views

AC Ryan Playon! DVR HD

Pluspunten

• mooi design
  • veel opties
  • veel aansluit-mogelijkheden
  • speel veel formaten

Minpunten

• voor het opnemen voor de mediaplayer niet automatisch aangezet [gewoon aan laten staan niet op stand-by] en na het opnemen word deze ook niet uitgeschakeld of op stand-by gezet.

Geluidskwaliteit Score: 5
In de doos:
AC Ryan Playon DVR HD
Afstandsbediening met twee AA batterijen
DVB-T antenne
Twee composiet-kabels
Één component-kabel
Één HDMI-kabel (van AC Ryan zelf)
USB A naar USB B kabel (om de speler aan de computer te sluiten)
Voeding
Handleiding

Uiterlijk
De AC Ryan Playon DVR HD ziet er naar mijn mening mooi uit. De voorkant is voorzien van een glossy laag waardoor hij nogal reflecteert. Dit terwijl de rest van de mediaspeler in het matzwart is uitgevoerd.
Rechts bevindt zich de aan-/uit-knop. Als de speler ingeschakeld is licht deze knop blauw op en in standby-stand is deze rood van kleur.
Pas als het apparaat is ingeschakeld zien we het display oplichten, die overigens opgebouwd is uit kleine blauwe LEDs.
Onder het display bevinden zich enkele knoppen voor de bediening van het apparaat. Zo zien we enkele pijltjes-toetsen maar ook een enter- en menu-knop.
Aan de linkerkant zien we het AC Ryan logo en op de bovenzijde van de medispeler is het Playon DVR HD in reliëf te zien. Aan de rechter zijkant treffen we onder andere een cardreader aan en verschillende USB-poorten. De cardreader kan SD, SDHC en MS geheugenkaarten lezen. De twee USB-poorten zijn zogenaamde 'hosts', hier kan je apparaten zoals USB-sticks en harde schijven.
Vlak naast deze twee poorten is een USB-slave-poort. Met de bijgeleverde USB-kabel kan je hiermee de mediaspeler rechtstreeks op je computer aansluiten. Vervolgens fungeert de mediaspeler dan als harde schijf waardoor je makkelijk bestanden kan overzetten naar de interne harde schijf.
De achterkant is rijkelijk gevuld met tal van aansluitingen. Allereerst zien we links de kleine 40 mm ventilator die de warmte afvoert. Vlak daarnaast zien we een ethernet-poort en aansluitingen voor zowel optische digitale als coaxiale audio. Ook eSATA is aanwezig in tegenstelling tot de gewone AC Ryan Playon HD.
Een HDMI (1.3) poort, maar er is ook een groot aantal tulp-stekkers. We zien zowel component als composiet uitgangen. De composiet ingang is aanwezig zodat de mediaspeler ook op die manier kan opnemen. Vervolgens volgt een kleine stekker voor de voeding en uiterst rechts bevindt zich de dual DVB-T tuner.
Persoonlijk vind ik de indeling op de USB-poorten na goed opgebouwd. Het apparaat voelt ook degelijk aan. Door de glossy-laag aan de voorkant is het apparaat wel gevoelig voor vingerafdrukken die nogal snel opvallen.

Geluidsniveau en warmte
Aangezien een harde schijf aardig wat warmte produceert is er bij de AC Ryan Playon DVR HD gekozen om hem uit te rusten met een kleine ventilator. Deze zorgt er dus voor dat het geheel niet oververhit raakt, maar zorgt tevens voor een hoger geluidsniveau. Het betreft hier een 40 mm variant. Tijdens het afspelen van media was de ventilator niet storend aanwezig.

Installatie
Het aansluiten en installeren van de mediaspeler gaat kinderlijk eenvoudig. Er wordt gebruik gemaakt van een adapter als voeding die je eventueel weg kan stoppen achter een kastje. Voor het afspelen van media is in principe alleen een HDMI-kabel nodig aangezien deze zowel video- als audio-signalen kan versturen. Hierdoor heb je in principe maar twee kabels nodig.

Interface
De interface van de AC Ryan Playon DVR HD is redelijk simpel van opzet

Video
prima voor het afspelen van iso en avi met srt ondertitel.

Audio
Ook het afspelen van audio is geen enkel probleem.

Afbeeldingen
De mediaspeler kan de meeste afbeeldingen zonder problemen weergeven, te weten JPG, HD JPEG, BMP, GIF, TIF en PNG. Ook kan je er voor kiezen om ze in een slideshow te zetten waarna ze na elkaar worden afgespeeld. De speler maakt ook gebruik van vloeiende overgangen.

Opnemen
Wanneer de coax is aangesloten is het mogelijk op te nemen het instellen hiervan is heel makkelijk.

Afstandsbediening
De afstandsbediening is verder niet echt speciaal, al is die wel wat groot uitgevallen, dit komt voornamelijk doordat er een numeriek toetsenbord aanwezig is. Naast dit toetsenbord zijn er nog basale knoppen zoals play, pause, forward, backward, enter etc. Opvallend is dat de pause-knop, in vergelijking met de andere knoppen, een stuk kleiner is en zich afgezonderd bevindt van de rest. Hierdoor is het voor de meeste mensen even zoeken waar die zit. Bij een groot aantal afstandsbedieningen is de pause/play knop namelijk de centrale knop bij het D-pad. Ook zijn er nog enkele extra knoppen bijgekomen in tegenstelling tot de Playon HD. Zo heb je nu rechtsbovenin een opvallende rode knop waarmee je met één druk op de knop direct in het opneem-menu komt.

De AC Ryan Playon DVR HD is een apparaat dat prettig in gebruik is en tevens een strak uiterlijk heeft, vele aansluit-mogelijkheden.

Heb jij ook een AC Ryan Playon! DVR HD?