Nintendo Wii Sports Pack Wit Review

SED 11 januari 2007, 1.590 views

Nintendo Wii Sports Pack Wit

Pluspunten

• erg leuke controller die veel plezier kan opleveren

Minpunten

• zeer matige videobeelden en matig geluid. Niet meer van deze tijd en een schande voor wat een next gen console zou moeten zijn.
  • Het is een gepimpte gamecube.

Randapparatuur Score: 5
Spelaanbod Score: 3
Multiplayer Score: 2
Multimedia Score: 2
De WII kwam met ZELDA TWP en RED steel,(later) daanaast de sportscd om de controller uit te proberen.

Positief:
Een leuke verassing die controller met eigenschappen waar op dit moment geen enkele console aan kan tippen.
negatief:
De WII zit vol met oude technologie tegen een nieuwe prijs. Dat doet afbreuk aan de fraai bedachte controller en de toegevoegde waarde daarvan.
Zonder controller is de WII een onvoldoende afgewerkt product dat zijn geld op dit moment niet waard lijkt, ik hoop dat updates daar nog verandering in brengen maar vrees het ergste/.
Helaas blijkt dat dit soort kritiek gezien wordt als een soort heiligschennis maar ik blijf erbij!
De videokwamliteit van de meegeleverde sport cd is abominabel slecht, alleen goed om de controller bewegingen te leren. Uitzondering daarbij is Golf maar dat heeft ook te maken met de mindere noodzaak voor detail in dat spel.
Inmiddels is de controller defect gegaan bij normaal gebruik!
De controller was in een spel als Red steel ook bij tijden vrij weerbarstig te gebruiken. Niet altijd deed het spel wat ik wilde, dat kost je dan met enige regelmaat de kop. Er is ook aan de controller wel het een en ander te verbeteren.

Heb jij ook een Nintendo Wii Sports Pack Wit?

Even een paar puntjes van kritiek:

Multiplayer een lage score? Je hebt alleen maar SP games gekocht. Heb je al wel met meerdere mensen gespeeld? Gek gonoeg vinden heel veel mensen het een subliem multiplayer systeem. Online zijn er inderdaad nog geen multiplayer spellen, maar die komen nog.

Het spelaanbod is eigenlijk best wel goed, zeker voor een console net na de launch, met nog veel games die in Q1 van 2007 komen.

Multimedia kan je ook niet beoordelen, want de Wii is een gameconsole. Bedoeld om te gamen. Daarom zit er bijv ook geen DVD speler in.

Dan de games.
Wii Sports en Wii play zijn eigenlijk techdemo's. Ze hebben daar helemaal niet op de graphics gelet, en je hebt gelijk die zijn inderdaad niet van deze tijd!
Wii sports kreeg je gratis en Wii play heb je waarschijnlijk een tientje voor betaald. Voor dat geld zou ik het nou niet zo negatief bestempelen.

Zelda is eigenlijk een Gamecube titel die naar de Wii is overgezet. Grafisch dus niet het maximum wat ze uit de Wii kunnen halen.

Red Steel is wel een game ontworpen voor Wii, maar hier ligt de nadruk ook op de controls en niet op de graphics.

Kortom, de survey is een beetje kort door de bocht. Ik krijg de indruk dat je spijt hebt van je aankoop. Als je een grote Zelda fan bent, kan je die ook gewoon op de gamecube kopen. Ben je een stuk voordeliger uit.

Plus de Wii (Nintendo) pretendeert helemaal niet dat ze een spelcomputer hebben ontwikkeld die aan de laatste high-tech snufjes voldoet. De focus van de Wii ligt op de controller, bij de 360 en de PS3 ligt de focus op de graphics. Keuze voor jou dus wat het beste bij je past.
Met dit ben ik het helemaal mee eens.
Maar wat ik wil toevoegen is dat te term Next-Gen een pure marketing term is en absoluut niets te maken heeft met de kwaliteit van de graphics. Als je gaat kijken wat next-gen (next generation, of volgende generatie) betekend dan zouden ze zelfs een echte gepimpte gamecube kunnen uitbrengen en hem next-gen noemen.

Ook vind ik het heel vreemd dat iemand die liever geile graphics ziet een Wii gaat kopen, aangezien het van te voren (en zelfs door Nintendo gezegd) bekend was dat de Wii vooral op gameplay en besturing zou gaan.

Zoals ik deze "survey" lees, krijg ik het idee dat je(SED) deze console met de verkeerde bedoelingen hebt gekocht en je veel beter een ps3 of xbox360 had kunnen kopen.

Mijn persoonlijke ervaring met de controller is juist uiterst positief, speelt veel beter dan ik had gedacht en het geeft Zelda een extra dimensie. Dat Zelda betere graphics had gemogen is helemaal waar. Maar eigenlijk is dit een Gamecube spel die al in januari 2005 had moeten uitkomen. (wat natuurlijk geen excuus is)
dit is echt slecht.

de wii slechte graphics niet meer van deze tijd .. de graphics zijn duidelijk stukken beter dan de gamecube veel meer kleur en details en bepaalde lichteffecten die je echt niet zag op de gamecube.
spellenaanbod is groot zat volgens mij heeft de wii toch meer launchtitels dan de xbox360 en de ps3 krijgt ook maar 6 launchtitels ofzo. multyplayer is 1 en al fun met wiisports en wario ware er nu ook bij .. en straks met wiiconnect 24 super smash brothers brawl 100% fun. de prijs .. 250euro voor een spelcomputer waar je gewoon dikke lol mee beleefd is goedkoop !! voor de xbox360 moet je gewoon bijna dubbele voor neerleggen.

ben het dus totaal niet eens met je uitspraak alleen dat de controller leuk is voor veel fun
Dat van de PS3 ben ik niet helemaal met je eens, de PS3 krijgt gelukkig wel meerdere launch titels:

* Splinter Cell Double Agent,
* Full Auto 2: Battlelines
* Virtua Fighter 5
* Virtua Tennis 3
* World Snooker Championship 2007

Zijn allemaal titels die volgens Sony en de uitgevers uit zouden moeten komen, en daarbij missen we vast nog wel wat. Maar oke, aan de ene kant is hij in Amerika en Japan al wel uit, maar oke, Ubisoft en Sega zouden deze speciaal voor Europa op tijd afmaken

Veder vindt ik deze Survey idd erg kort door de bocht. waarschijnlijk had je gewoon 1 op de zoveel duizende brakke controllers, en had je teveel op de wii verheugt, waar door hij tegen valt. Ik vindt de Wii ook niks voor me zelf, dat wist ik toch van te voren, dus haal ik hem niet, en post geen survey waar niemand wat aan heeft,,,
Ik snap niet dat je de beeldkwaliteit en geluidskwaliteit als minpunten neerzet. De Wii heeft geen grafische hoogstandjes, maar dat is bekent, het gaat om de gameplay. Als je voor de graphics wilt gaan zou ik een PS3 of een 360 kopen.

Ook je argument dat het geen next-gen console is vind ik niet helemaal opgaan, aangezien de besturing toch echt wel in die categorie valt.

Voor de rest is het wel een karige review over een uitgebreid te reviewen product.
ik bied 100,- veel meer wil ik niet kwijt aan een 'blijkbaar' slechte gameconsole. :7
Leuk geprobeerd!

btw, 101,- krijg je van mij ;)
Jezus, wat een graphics whore geklets. :?
Misschien kun je maar beter een PS3 kopen. Waarom heb je uberhaupt dat ding gekocht?

Verkoop die Wii als je het niet van deze tijd vindt. Heeft een ander er tenminste WEL plezier van.

PS. Dit is geen fanboy reactie van mij, want ik zou hetzelfde reageren als iemand zo'n slecht onderbouwende review voor de PS3/X360 of elke andere console zou maken.

EDIT:
Er is ook aan de controller wel het een en ander te verbeteren.
WTF! Wil je zeggen dat de Sixaxis beter is dan? |:(
Morgen een Nintendo Wii te koop in V & A?
O.b.v. wat heb je vastgesteld dat de Wii "vol zit met oude technologie"? Heb je hem opengeschroeft en gezien dat er oude chips in zitten ofzo? Je gaat toch niet zeggen dat "minder krachtig" gelijk staat aan "oud" mag ik hopen? Tegenwoordig is performance per watt net zo'n belangrijk criterium en op dat punt presteren de 360 en de PS3 juist "ouderwets". M'n 360 heeft zelfs niet eens Wifi en een internetbrowser: da's toch niet meer van deze tijd?
Toch heeft hij wel gelijk... Je betaald bijna alleen voor de controller techniek aangezien de rest idd op hetzelfde niveau als de gamecube is gebleven..

Had dan een uitbreiding voor de gamecube gemaakt. Het motion signaal omzetten naar een signaal dat de gamecube snapt zou ongetwijfeld moeten kunnen.

Als ze er nou op zijn minst goede multimedia opties op hadden gedaan...

Ze maken er niet voor niks ontzettend veel winst op (zie nieuwsberichten)...