XFX GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T71G-UDD (R,7) Review

Napo 10 januari 2007, 801 views

XFX GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T71G-UDD (R,7)

Pluspunten

• Overclockbaarheid
  • Prestaties

Minpunten

• Grote van de kaart
  • Fan

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Reden

Omdat ik de PC had aangeschaft met een 6600GT en die niet meer mee kon met mijn eisen heb ik toch besloten om te gaan upgraden. De upgrade was uitgekomen op deze kaart omdat de prijs goed was en er vele goede revieuws over had gelezen. De doos was zeer compleet met 2 DVI naar D-sub converters, een spel, Ghost recon advaced warfighter en nog een tv-out naar composiet. Jamer genoeg was voor mij de 512Mb versie niet echt betaalbaar met het budget van toen, omdat er nog een voeding bij moest.

Prestaties

Over de prestaties ben ik zeer te spreken, ik kan menig spel met zeer veel eye-candy spelen en daar ben ik blij om, het is mijn geld zeker waard geweest. Daarnaast is de kaart redelijk stil en wordt niet al te warm, load max 50 graden waardoor de rest van het systeem koel kan blijven.

Overclockbaarheid

Met de standaard clock van 470/685 heb ik hem op kunnen voeren naar 576/800 wat toch 22,5%/16,7% en dat vind ik toch zeer netjes, mede omdat dit mijn eerste overclock is. Bij deze overclock geen last van arti's of uitvallen van de PC door oververhitting. Ik heb denk ik geluk gehad met deze kaart.

Beeldkwaliteit

Beeldkwaliteit is ook zeer omdat hij zoals boven aangegeven veel eye-candy aankan en menig spel om high kan draaien, de resolutie is ook handig dat hij 2x 1280/1024 doormiddel van een dual-screen setup en alle beelden zeer netjes worden weergegeven

Setup

Gigabyte GA-K8NE
AMD 3200+
2560 Mb
7900GT
Cooler Mater Real power 550W

Heb jij ook een XFX GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T71G-UDD (R,7)?

"Daarnaast is de kaart redelijk stil"

mooie overclock idd, toch aardig wat geld bespaard door het zelf te doen ipv de xxx editie van 100 euro meer te kopen maar...
welke koeler heb jij? mijn 7900gt koeler maakte een takke herrie. zoiets had ik nog nooit gehoord, meteen de dag erna een zalman erop gezet, kon het geluid echt niet verdragen.
Deze Koeler zit op mijn kaart. mijn 6600GT maakte veel meer herrie en kan ook daar door komen dat ik hem redelijk stil vind.
Lol, die had ik er ook op zitten, maar die maakt mie toch en kabaal. K kon niet eens mijn hardeschijfen horen ratelen als ze wat deden *2X Seagate 7200.9 160GB Sata en 2X Maxtor Diamond Max 10 300GB Ata*

Heb der nu een Zalman VF900-CU op gezet, en hij is nu heerlijk stil.
"2560 Mb"
Doe je erg netjes :+

Voor de rest zou ik der als ik jou was nog wat testjes draaien zoals 3D-Mark, en de scores der bij zetten. Anders is het een beetje een magere survey naar mijn mening
Zal komende zondag even een 3Dmark laten lopen om hem dan te updaten, bedankt voor de tip

BTW MB -> Mb
Voor de fan is een nieuw bios uitgebracht. Zie bjorn3d.com. Daarmee is je fan veel stiller.
O ja, ik had met een 470 ghz vivo kaart exact dezelfde overklok. Ik heb dan ook een 550/800 mhz bios erin geflashed. Werkt prima.