Cooler Master Centurion 1 CAC-T01 (No PSU, Zilver) Review

The Milkman 19 april 2005, 519 views

Cooler Master Centurion 1 CAC-T01 (No PSU, Zilver)

Pluspunten

• Budget
  • Goed design
  • Stabiele kast
  • Makkelijk te openen
  • Mooie powerbutton
  • Nette aansluitingen op de voorkant.

Minpunten

• Plaat voor moederbord lichtelijk slapjes.
  • Plastic boven- en onderkantje.

Ik heb deze kast nu een maand, en hij bevalt mij prima. Hij is niet erg duur, maar ziet er toch erg strak uit. Er zit geen voeding bij, maar die had ik nog. Het is een zilveren kast, met blauwe leds. Voorop zijn 2 roostertjes te vinden waar een fan achter zit die je harde schijven koelt. (Werkt zeer effectief!) Helemaal onderaan vind je zoals gebruikelijk tegenwoordig 2 USB2 poortjes, sound&mic aansluiting en 1 firewire ingang. Van buiten is hij mooi afgewerkt, en heeft een 'lekkere' powerswitch.

Van binnen is de kast ook prima, al had ik een paar - puntjes: Alles zit heel precies in elkaar. Ik heb een cardreader die een klein beetje te breed is. Deze kwam met wat moeite erin. Verder is de plaat waar het moederbord op ligt, ook niet superstabiel. Hij is wat slapjes, en de afstandhouders zijn er met enigzinds gepriegel in te krijgen. Eenmaal het moederbord geinstalleerd te hebben, zit hij prima op zijn plek, en voelt het geheel goed stevig aan. Laatste is, dat de voorkant staal is, maar het boven- en onderkantje dan de front van plastic zijn. Dat is minder, en krast ook snel. Verder is de kast makkelijk te openen, want alles zit dicht met 1 thumbscrew. Kortom, een prima en mooie kast voor niet heel veel geld.

ps. Drives moeten nog zilver gespoten worden ;)

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 1 CAC-T01 (No PSU, Zilver)?