Sennheiser HD 477 (Zilver, Zwart) Review

Xesior 24 april 2011, laatste update op 24 april 2011, 2.215 views

Sennheiser HD 477 (Zilver, Zwart)

Pluspunten

• Draagcomfort is verbeterd.
  • Los-koppelbare jack's naar de koptelefoon.
  • Prijs / kwaliteit verhouding.

Minpunten

• Stoffen oorschelp is minder geluid isolerend dan andere sennheisers.
  • Gevolgen daarvan is een klein verlies in geluids kwaliteit.

Mijn review is gebaseerd op het gebruik van de HD477 (1 jaar) in vergelijking met de HD202 MKII (1 jaar)
De HD477 heb ik aangeschaft voor ¤ 19,95, Ongeveer 1 jaar geleden.

Sennheiser HD477.
In tegen stelling tot de HD202 zijn er gelijk 2 dingen die mij opvallen.
1 : De oorschelpen zijn van stof en niet van kunststof leer
2 : Het draad dat naar de koptelefoon loopt zit vast met jack's die los kunnen, in tegenstelling tot de fixed kabel van de HD202 en de wat oudere sennheisers.

Draag comfort & Geluid.
Het geluid van de HD202 is meer geļsoleerd door beter afsluitbare oorschelpen.
Isolerend in de zin van : Blokkeert geluid van binnen naar buiten, en buiten naar binnen.
De oorschelp van de HD477 isoleert dus iets minder "Wat ik persoonlijk jammer vind"
Daar in tegen zijn de oorschelpen van de HD477 van een zachter stof.
Dit zit comfortabeler, en is minder warm aan de oren.
Een groot plus punt voor de HD477.
Het geluid zelf is van hoog kwaliteit, wat je van sennheiser mag verwachten.
Duidelijke lage tonen, en knapperig in zijn hoge tonen.
Al met al een wijde range aan geluid "iets wat zeldzaam is in dit prijs klasse"

Bouw & Kwaliteit van de koptelefoon.
Zoals ik in de introductie zei, de kabels kunnen los worden gekoppeld van de koptelefoon.
Dit is ronduit geniaal.
Gezien het koord van een sennheiser standaard 3 meter lang is, blijft het nog wel eens ergens achter hangen.
En komt het wel eens voor dat je opstaat, of ergens voorbij loopt en je kabel blijft hangen.
Als er te hard aan getrokken word, schieten de pluggen los.
En dat is kwa design een verbetering aan zijn voortgangers "geen sluiting in de kabels door er te hard aan te trekken"
Persoonlijk vind ik de 3 meter kabel iets aan de lange kant "dit is een kwestie van smaak/functionaliteit"
Een DJ zou dit bijvoorbeeld ideaal vinden, waarintegen ik het gebruik aan mijn telefoon of bij de pc.
1.5 Meter was voor mij beter geweest, nogmaals dat is een kwestie van smaak.

• Sennheiser HD202 MK II

Heb jij ook een Sennheiser HD 477 (Zilver, Zwart)?

Voornamelijk Metal, maar ook D&B.
Waarbij de lage tonen op prijs worden gestelt.
Ik vind persoonlijk de proporties tussen low, mid en high precies naar mijn smaak.
Helemaal mee eens, zeer geschikt voor rock, metal en dergelijke muziek. Ik heb hem nu al weer een tijdje en bevalt mij uitermate goed. Ik heb wel de stoffe kussentje omgewisseld voor de lere kussentje van de HD202, die vind ik een stuk fijner zitten.
Ik gebruik hem voornamelijk terwijl ik bezig ben met mijn DJ installatie, hier is hij inderdaad perfect voor!
Met wat voor muzieksoort heb je deze koptelefoon getest?
Ik heb hem zelf ook, en gebruik hem thuis als ik de buren niet tot last wil zijn. Ik vind hem erg geschikt voor (actie)spellen, juist vanwege de ruim vertegenwoordige bassen. Voor muziek is het wat moeilijker, ik vind dat hij best goed klinkt voor een koptelefoon van 20 euro. Maar het kan natuurlijk veel beter en preciezer: de middentonen worden een beetje ondergesneeuwd door het vele laag.