Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 205BW Zilver Review

isomis 8 januari 2007, 628 views

Samsung Syncmaster 205BW Zilver

Pluspunten

• Prijs en Kwaliteit verhouding
  • Het scherm is goed verstelbaar, ook in de hoogte

Minpunten

• Klein beetje blacklight bleeding, maar dat is echt extreem weinig.

Ik heb altijd gewerkt op een oude CRT monitor. Uiteindelijk had ik besloten om een 20 inch scherm te kopen. Hierbij vond ik het belangrijk dat de prijs in verhouding met de kosten redelijk waren.

De samsung 205bw is een goed scherm. De vormgeving is simpel en er zitten weinig extra dingen op zoals luidsprekers en/of usb-hid. Een groot voordeel van dit scherm is dat het via een verstelbare poot goed te verstellen is.

Een familielid van mij heeft dit scherm ook gekocht en allebei hadden wij geen dode pixel. Wij waren hier erg tevreden over, want er is niks vreselijker dan dode pixels.

Het was bij het begin wel even wennen. Ik vind dat er veel licht vanaf komt en had hem daarom ook gelijk wat minder licht gezet. De reden hiervoor zal wel zijn dat ik een crt monitor gewend bent uit de prehistorie.

Kortom, een goed scherm voor een aardige prijs. Ik vind als je zeurt over blacklight bleeding, dan moet je gewoon in een hogere klasse scherm gaan zitten voor een hogere prijs

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 205BW Zilver?

Het is backlight en geen blacklight ;)
Overigens had het geheel wel iets uitgebreider gekund; behalve het ontbreken van dode pixels vertel je niets over de eigenschappen van het scherm. Hoe zijn de instel/kalibreermogelijkheden? Hoe is de kleurkwaliteit/echtheid? Iets over de snelheid/ghosting? Aansluitmogelijkheden/compatibiliteit? Handleiding?
Dat zijn juist de zaken die andere potentiele kopers graag willen weten :)
Nofi, maar het is leuker voor iedereen als het iets uitgebreider is.
By the way... een verhaaltje schrijven is ook gewoon leuk! :Y)
je hebt gelijk. Alleen er zijn al genoeg die een hele bijbel hebben geschreven over dit scherm.

Ik dacht: laat ik het maar kort houden.