Specificaties Actie, Vecht-game voor de PlayStation 3 - Bekijk alle specificaties

Mortal Kombat, PlayStation 3 Review

alex3305 27 april 2011, laatste update op 27 april 2011, 848 views

Mortal Kombat, PlayStation 3

Pluspunten

• Nostalgisch gevoel
  • Makkelijke pick-up-and-play
  • Goede graphics en performance
  • Mooie Kollectors Edition

Minpunten

• Cinematics in story mode niet te skippen
  • Maar één ladder in tegenstelling tot vorige delen
  • Soms moeilijkheidsgraad out of balance
  • Geen extra characters als pre-order bonus

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5

Toen ik hoorde dat er een nieuwe, echte, 2D Mortal Kombat kwam, was ik eigenlijk al meteen verkocht. Toen ik wat jonger was heb ik mijzelf altijd flink vermaakt met Mortal Kombat op de SNES en later de Sega Genesis. Vooral de grappige en bloederige effecten, vond ik als kleinere jongen erg leuk en meestal grappig om te zien.

Nieuwigheden en controls
Het spel speelt dan ook weer als vanouds. De controls zijn erg goed te noemen en met een arcade stick is het goed vertoeven. In tegenstelling tot Street Fighter IV, hoef je bij Mortal Kombat niet ontzettend precies te zijn in timing of controls om een special move uit te voeren. Dit vind ik erg prettig, want zo kan ik, als casual gamer, ook nog lekker meedoen!

Story mode
De story mode is goed te noemen en verteld het verhaal van Mortal Kombat I, II en 3. Echter zie je door de nieuwe graphics stukjes terug uit de film uit 1995. Het brengt nostalgie naar boven en dat vind ik erg leuk. Soms is echter de story mode erg moeilijk, waarna het gevecht daarna weer erg gemakkelijk is. De balans is dus af en toe weg. Ook is het irritant dat cinematics niet te skippen zijn.

De challenge tower
De meest recente toevoeging, de challenge tower, is een ontzettend leuke toevoeging waarbij je soms hilarische gevechten doormaakt. Hierbij vecht je dan bijvoorbeeld met ledematen of raak je eventjes je hoofd kwijt. Ook het formaat ‘Test your luck’ is hierin goed uitgewerkt. Daarbij kan alles gebeuren!

Wat valt er tegen
Helaas zijn er ook een aantal minpunten aan Mortal Kombat. De ladder is ook weer terug, echter is het nu niet meer mogelijk om uit verschillende moeilijkheden te kiezen, zoals bij de vorige Mortal Kombat wel mogelijk was. Ook merk je dat sommige characters en gevechten ontzettend out of balance zijn met de rest van het spel. Echter komt dit eigenlijk vooral voor in de story mode en challenge tower. Daar heb je namelijk soms gevechten waarbij je tegen twee tegenstanders tegelijk moet. Deze zijn dan erg uitdagend en lijken soms oneerlijk. Echter zou dit eventueel door patches verbeterd kunnen worden.

Concluderend kan ik dus zeggen dat ik ontzettend tevreden ben met mijn Mortal Kombat (Kollectors Edition) en dat ik er tot nog toe al veel plezier van gehad heb. Helaas heb ik nog niet online kunnen spelen omdat door omstandigheden sinds donderdag PlayStation Network niet online is. Verder heb ik mijzelf wel al goed kunnen vermaken met vrienden en natuurlijk in de single player modi.

27-4 16:07: Kleine aanpassingen, na reacties

Heb jij ook een Mortal Kombat, PlayStation 3?

Reviews door de redactie

" De ladder is ook weer terug, echter is het nu niet meer mogelijk om uit verschillende moeilijkheden te kiezen"

pardon? je kan gewoon de moeilijkheidsgraad instellen hoor, zelfs voor Story Mode kan dit ! Waarschijnlijk bedoel je de lengte van de ladder met meer tegenstanders. Kan je misschien wat concrete voorbeelden noemen met betrekking tot de balans. Elke charachter heeft zijn eigen speelstijl met juggles e.d, heb niet echt de indruk dat er grote uitschieters zijn qua kracht, dat is ook gelijk de reden waarom ze de "bosses" disabled hebben. ( speel zelf Ermac )

Geen extra characters als pre-order bonus
Zeer waarschijnlijk worden indien het deel een succes wordt nog extra charachters d.m.v DLC toegevoegt ( die niet al op de dvd staan ) aangezien MK ervoor heeft gekozen om door te ontwikkelen. Maar aangezien je de PS3 versie hebt moet je toch al blij zijn met Kratos als extra charachter zou ik zeggen.

[Reactie gewijzigd door Unidentified op 27 april 2011 15:45]

De moeilijkheidsgraad van de ladder is inderdaad in te stellen, maar niet meer de lengte van de ladder, zoals dit wel mogelijk was in voorgaande delen.

Qua balans bedoel ik gevechten in de story mode of challenge tower. Gevechten waarbij je 1 vs 2 vecht zijn erg moeilijk namelijk, terwijl een gevecht wat daarna komt (1v1) erg gemakkelijk kan zijn. Voor mij was dit geloof ik met Liu Kang in Story mode. Mocht je inderdaad 1v1 vechten, dan zijn gevechten meestal erg goed in balans inderdaad.

Ook zou je eventueel kunnen 'cheaten' door de moeilijkheidsgraad tijdelijk ver naar beneden te zetten.

Met betrekking tot de extra characters. In de Verenigde Staten hebben een aantal winkels speciale Klassic Kostumes meegeleverd, waarnaast er inderdaad zeer waarschijnlijk ook nog DLC bijkomt.
Leuke review, staat alles in wat ik verwacht. Ik denk dat ik nog even wacht of de balans beter wordt als die af en toe echt zo slecht is, want dat is toch wel jammer (vind ik dan) en zeker voor Mortal Kombat.
Zoals ik al zei, ligt dat vooral aan 1v2 gevechten in Story mode. Ik zal dit aanpassen in mijn review.
Wat een flut eindbaas... Heb er al een controller op kapot gegooit en tactieken van het internet gebruikt krijg het niet voor elkaar. Soms kan je super makkelijk met dezelfde beweging iemand afmaken, maar dat doet die eindbaas bij jou..