Creative Zen Vision, 30GB (USB 2.0) Review

lycansmurfNewbie 7 januari 2007, 310 views

Creative Zen Vision, 30GB (USB 2.0)

Pluspunten

• zeer gedetailleerd en groot scherm,
  • cf sleuf,
  • geluidskwaliteit,
  • ansluiting op tv

Minpunten

• knoppen breken snel

Geluidskwaliteit Score: 4
ik heb ervaring met het apparaat sinds 2 november, van de moment dat ik het in handen had zag ik meteen de opmerkelijk goede kwaliteit van het scherm, ondertussen zitten er 2 kleine krasjes in maar dat valt niet erg op.
ook de behuizing is zeer goed afgewerkt en voelt zeer massief aan. zeer tevreden ben ik over de ingebouwde fm speler, zo kan ik af en toe eens naar studio brussel luisteren en stukjes opnemen. jammer genoeg is het hiermee gedaan als je de laatste firmware installeert want die verwijdert die functionaliteit. zoals gewoonlijk geldt dit alleen binnen de europese unie en is updaten niet verplicht, ik heb het dan ook niet gedaan.

in de software op het apparaatje zelf zyn nog een paar kleine foutjes maar die worden vrijwel allemaal opgelost door een wereldwijde update die de fm recorder niet verwijdert.

waar ik ook zeer over te spreken ben is de mogelijkheid om cf kaartjes in te steken en zo je foto's die je getrokken hebt met je camera op te slaan. door middel van een adapter kan je ook andere types insteken.

over de batterij ben zeer tevreden, deze gaat 9 uur mee met muziek, 4.5 uur met video. deze tijden kunnen natuurlijk varieren, soms wat langer, soms wat korter.
als dit je niet lang genoeg lijkt kan je natuurlijk ook en extended life battery pack kopen, dit is een dubbel zo zware batterij.

het enige probleem dat ik ermee heb gehad is dat hij van de keukentafel is gevallen en dat de knopjes niet meer werkten, dit valt dus ook niet onder de garantie en wordt niet hersteld, ik heb hem dan zelf open gehaald en het kunnen fixen.

Heb jij ook een Creative Zen Vision, 30GB (USB 2.0)?