Thermaltake Shark VA7000BWA Zwart Review

T.Struik 6 januari 2007, 622 views

Thermaltake Shark VA7000BWA Zwart

Pluspunten

• Makkelijk te plaatsen 5,25 inch bays
  • Mooi design
  • Tray bord om je moederbord op te zetten buiten de kast
  • Makkelijk in te bouwen
  • Aantal sloten voor hd's en 5,25 drives
  • Slede systeem voor je drives.
  • Plaats voor waterkoeling

Minpunten

• Enigszins kleine ruimte tussen de achterkant en het einde van de drive bays
  • Firewire, de twee usb poorten en audiopoorten zitten op een niet erg gunstige plek
  • ''Open'' zijkant
  • Standaard fans zijn enigszins luidruchtig en halen de beloofde snelheid echt niet.

Ik gebruik de TT Shark black nu een jaar:

Inbouwen
Ging vrij gemakkelijk, het tray bord was zo uit de kast te halen, hierdoor kon je makkelijk met alle ruimte het moederbord plaatsen en prepareren voor de volgende in te bouwen onderdelen, zoals de cpu-koeler ~[IBL1210]. Als er geen traybord inzat had het bevestigen van de cpu koeler een stuk moeielijker geweest. Na het vastzetten van de nodige onderdelen kon het traybordje zo in de kast bevestigd worden.
Verder waren de hd's makkelijk te plaatsen, als je de kast opendoet zijn de hd's er zo in te schuiven: de hd's zitten zeg maar in de breedte in de kast. Er is ook genoeg plaats voor hd's, zo zijn ze makkelijk te plaatsen. De hd's bevestig je in rail system ''bakje'' met rubber antishock pads eronder ~[mijn hd is niet te horen]. Dit geheel schuif je in een hd bay, erg handig.
Ook de 5,25 bays waren makkelijk te bevestigen je; haalt het paneeltje uit de kast, achter het paneeltje zitten de sledes waar je de drive aan bevestigt en zo schuif je de drive er heel simpel in.

Gebruik
De kast functioneert prima.
Ik heb de ''open'' zijkant van binnen dichtgemaakt met plexiglas en er een ventilator van 12cm in gehangen. De kast is goed gekoeld en zo goed als stofvrij! Plaats voor andere onderdelen is er amper, komt mede door mijn gf6600gt met passief koelblok. De blauwe leds zijn mooi en stijlvol, vooral in het donker, hoewel het hdlichtje fel in je ogen kan schijnen als de klep open staat. Helaas zijn de standaard ingebouwde fans enigszins luidruchtig, als die er niet inzaten hoor je vrijwel niets, mede door de isolatie in m'n kast. Daarnaast kan je makkelijk onderdelen vervangen voor betere en nieuwere.

Ik ben uitermate tevreden over deze kast. De onderstaande minpunten zijn niet echt erge ''mankementen'', het is een prima kast. Iedere kast heeft zo z'n gebreken, dit is in ieder geval een aanrader!

Heb jij ook een Thermaltake Shark VA7000BWA Zwart?

Ik heb zelf ook een Shark gehad... na ongeveer 2 jaar maar verkocht en een CM Stacker gehaald. Voornamelijk wegens ruimtegebrek, maar ook luidruchtigheid door bijvoorbeeld de open zijkant. Deze heb ik zelf niet dichtgemaakt dus kwam er ook een hoop stof in de kast. Overall een nette kast! Maar voor de iets meer vereisende gebruiker niet niet voldoende denk ik. (8>
Ik was ook van plan om mijn nieuwe systeem in een TT Shark te bouwen.

Fijn dat er dan mensen zijn die deze kast kritisch bekijken en eerlijk zeggen wat ze er van vinden .
Mede doordat in deze survey word aangegeven dat de kast toch wel veel lawaai maakt door de ''open'' zijkant, Koop ik denk ik ook een CM stacker.

Toch vind ik de vormgeving van de Shark wel heel erg appart!
O+