OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB Review

Folke 18 april 2011, laatste update op 30 mei 2011, 1.963 views

OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB

Pluspunten

• snel
  • snel
  • snel (als ie het goed doet)

Minpunten

• Niet compatibel met mijn laptop (HP 6820s)

Even een kort relaas bij de beoordeling:

Wat betreft de prestaties is er niets te klagen, voor de prijs die je er voor betaald zijn de prestaties uitermate goed. De prijs is wel redelijk maar voor 100 euro heb je hele efficiŽnte upgrade.
Bij mij zitten de problemen in de stabiliteit en de compatibiliteit. In mijn laptop (een Compaq 6820s) had ik bij het eerste exemplaar on de week dat de schijf "leeg" was. Een image terug zetten was geen probleem en dan was alles weer normaal, geen fouten meer te vinden. Helaas bleef het probleem zich voor doen. Na contact met Informatique te hebben gehad mocht ik hem omruilen.
Het tweede exemplaar leek OK maar begon na een paar weken ook met dezelfde problemen. Daar boven op kreeg ik bij het wakker maken uit de slaapstand een BSOD. Na contact te hebben gehad met OCZ en Informatique heb ik er voor gekozen on hem om te ruilen voor een Intel SSD (review). Waarschijnlijk een compatibiliteits probleem tussen mijn HP laptop (ICH8-chipset) en de Vertex. Dikke kas dat het alleen voorkomt bij het type laptop dat ik heb, deze maakt ook gebruik van HP-drivers voor de chipset. Als je probeert de drivers van de website van Intel te installeren dan gaat de Laptop onderuit.
Vandaar de lage beoordeling op de Stabiliteit en de Compatibiliteit. Ondersteuning is OK, bij OCZ zijn ze snel en correct met beantwoorden van vragen, ze doen niet moeilijk en stellen zelf voor het product te ruilen.

Zoals je ziet geen getallen en plaatjes, daarvoor verwijs ik je naar eerdere reviews, die van mij waren hetzelfde ;) .

Edit:

Ik heb nu de Intel bijna twee maanden draaien: Nog geen enkel probleem gehad. De image die problemen gaf op de Vertex doet het dus perfect op de Intel.

Heb jij ook een OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB?