Sharp LC-32LE320E Review

dikkevingers 2 mei 2011, 1.439 views

Sharp LC-32LE320E

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Indeling aansluitingen

Even een korte samenvatting.

Ik gebruik de televisie als een tweede toestel. Het aantal aansluitingen is ruim voldoende.

Het beeld is geeft voldoende helderheid. De dynamische stand is te fel voor dagelijks gebruik, zeker 's avonds in bed. Het zwart is echt zwart. Wel is zichtbaar dat de belichting van de zijkanten komt. In sommige scenes licht de ene kant van het scherm iets meer op dan de andere kant.
Ghosting is nauwelijks aanwezig. Het is een 100Hz en dat doet al wonderen.

De bouwkwaliteit is redelijk. De glimmende rand om het beeld voelt wat fragiel als je het toestel optilt. Met weinig druk verbuigt de rand zodanig dat je bijna het gevoel hebt dat het plastic breekt.
Met name de indeling van de televisie is merkwaardig. Ik gebruik enkel de antenne uitgang en de stroomvoorziening van het toestel. Achter op het toestel staan de scart, HDMI en VGA poort haaks op het toestel. Met de huidige beugel die ik gebruik, kan ik deze aansluitingen niet gebruiken. Ze duwen het toestel van de muur af.
Ik had verwacht dat deze aansluitingen naar de zijkant gericht zouden zijn. Hierdoor komt het toestel extra centimeters naar voren. Ik heb de eerste set ophangbeugels teruggebracht om wat diepere beugel te halen. Erg jammer.

De media player is redelijk. Het viel me op dat Divx, MPEFG-4 en Xvid zonder problemen afgespeeld worden. Bij Xivd kan ik echter niet vooruitspoelen. Dus zodra midden in de film gestopt worden, kun je niet snel naar hetzelfde moment terug. Ook wordt niet het moment onthouden waar gestopt is, de film gaat er ook niet verder als weer op play gedrukt wordt. HD wordt overigens prima weergegeven.

De keuze in de winkel heb ik echter op de kwaliteit van het beeld gemaakt. Wat mij betreft is de prijs/kwaliteit verhouding wel redelijk.

Heb jij ook een Sharp LC-32LE320E?

Ik heb dit toestel ook, helaas geen mening over de in mijn ogen 'verschrikkelijke' EPG.

Afspelen van media werkt ook alleen fatsoenlijk vanaf flash geheugens, een externe 2,5 inch wordt wel herkend maar is te langzaam om de film zonder kwaliteitsverlies af te spelen.