Philips Fidelio DS9000 Docking Speaker (Zwart) Review

Haaguit 15 april 2011, laatste update op 16 april 2011, 947 views

Philips Fidelio DS9000 Docking Speaker (Zwart)

Pluspunten

• Vol en zuiver geluid
  • NFC volumetoetsen *O*

Minpunten

• Software is onder de maat
  • Support van Philips is onder de maat
  • Handleiding zeer beknopt
  • Geen bluetooth!!!

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Algemeen

Ik heb net de DS9000/12 getest. De /12 versie is iPad compatible, de /10 versie niet. Laat ik starten met het geluid. ERG goed. Ik ben geen audiofiel, maar er komt een erg goed vol geluid uit, wat niet vervormt bij flink volume. iPad staat stevig en laat netjes op.

Software
De software is wat verwarrend. Ik ben zelf ITer, en normaliter ben ik wel snel met de logica inzien, maar hier snap ik toch dingen niet. Opties zijn disabled, omdat ze niet op het device ondersteund worden. Lijkt me logischer om die dan te hiden... Het maken van een playlist is slim in elkaar gezet, alleen je kan dan niet in een makkelijke lijst de playlist zien, en snel even een nummer selecteren.

De overwegend 1 ster beoordelingen in de Appstore spreekt ook voor zich...

Bediening
Aan de voorkant twee volumeknoppen, dus dat speekt voor zich. Remote moet ik nog wat doorkrijgen, niet erg intu´tief helaas.

Support
Als je in de Appstore naar de support site gaat, moet je je eerst registreren voordat je enige info in kan zien, erg irritant! De registratie kan echter niet vanaf je iPad, omdat de date controls dan niet werken, en de datumvelden zijn verplicht... Slordig!

Je koopt deze dock voor het geluid, en je krijgt echt waar voor je geld. Een zuiver, kamervullend geluid. Helaas had ik best nog features zoals bluetooth pairing oid gezien, wat veel goedkopere modellen wel hebben. Met nog een paar van deze kleine verbeteringen aan de featureset, en een schop onder de collectieve kontjes van het App designteam, en het is echt perfect.

• iPad 32Gb

Heb jij ook een Philips Fidelio DS9000 Docking Speaker (Zwart)?