Altec Lansing Octiv Stage MP450 (Zwart) Review

wvexeltweakers 13 april 2011, 944 views

Altec Lansing Octiv Stage MP450 (Zwart)

Pluspunten

• degelijk
  • kantelmechanisme werkt perfect
  • iPad/iPhone zit stevig in de dock

Minpunten

• prijs zou wat lager mogen (...hollander...)

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Voor mijn iPad G1 deze speakerdock gekocht. Om eerlijk te zijn is het speakergedeelte voor mij maar bijzaak, omdat ik vooral een dock zocht waarmee ik de iPad stevig neer kon zetten, en ook nog eens kon kantelen in landscape stand. En het mooie is dat hij nu ook nog wordt opgeladen.

De dock voldoet aan hetgeen ik ervan verwachtte: stevig vergrendeld, maar toch gemakkelijk eruit te halen. Ziet er zeer netjes uit, en is van een stevige bouwkwaliteit. Ook het gewicht (of beter: zwaartepunt) is in orde. Met de iPad in de dock, valt het geheel niet zomaar om.

Voor wat betreft het geluid: klinkt netjes, wat weinig bas. maar zeker een stuk beter dan de iPad's eigen speakertjes.

Op de dock zitten 3 knoppen aan de voorzijde, waarmee je aan/uit, en het volume kunt bedienen. Tevens is een mini-afstandsbediening meegeleverd, waarmee je de nodige functies kunt bedienen. Dit werkt echter niet helemaal zoals ik zou verwachten (met de iPad tenminste). De menuknoppen en links/rechts/boven/onder geven soms geen, of een andere aktie dan ik zou verwachten. Als ik mijn iPhone 3G in de dock zet, werkt dat wel vrij goed en intuitief.

Aan de achterzijde zit de aansluiting voor de 220V-adaper, en nog een extra line-in voor overige MP3-spelers/mediaspelers.

Tenslotte de prijs: het is redelijk wat geld, maar ik vind het zijn geld wel waard.

Heb jij ook een Altec Lansing Octiv Stage MP450 (Zwart)?