Canon EOS 300D Review

Kickasz 3 januari 2007, 688 views

Canon EOS 300D

Pluspunten

• snelle focus
  • ligt lekker in de hand (grote handen)
  • goede uitbreidingsmogelijkheden
  • goede "standaard" accuduur

Minpunten

• ligt niet lekker in de hand (kleine handen)
  • gewicht (na een hele dag sjouwen)

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 3
Algemene beoordeling:
Heerlijke camera die lekker in de hand ligt. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de grootte van je handen. Als je kleine handen hebt is de 350D een overweging waard.

De camera bevalt mij erg goed doordat deze zo snel focust en foto's neemt. Voor sommige mensen moet het natuurlijk altijd sneller, maar denk voor de meeste mensen is het snel genoeg.

Wat betreft de beeldkwaliteit vind ik deze goed. Echter kan deze ook zeer goed invullen mits je objectief natuurlijk van een hogere kwaliteit is. De standaard kits lens is redelijk, maar verwacht er geen wonderen van. De camera beschikt over een resolutie van 6 MP (MegaPixels) wat meer dan genoeg is voor de meeste mensen. Ik ben zelf nog niet tegen het "probleem" aangelopen dat ik te weinig MP zou hebben.

Ik heb ook verhalen gehoord over de "lange" opstart tijd van de camera, nou moet ik zeggen dat ik daar nog geen last van gehad heb.

Wat betreft de uitbreidingsmogelijkheden zijn deze talloos. Zo heb je natuurlijk de verschillende objectieven, flitsers etc. Daarom gekozen voor een zeer goed.

Al met al vind ik het een goede camera en mijn geld waard!

Heb jij ook een Canon EOS 300D?

eerste zin van je beoordeling:

"Ligt lekker in de hand"

eerste punt van je negatieve eigenschappen:

"Ligt niet lekker in de hand"

foto's?
Na >3JR denk ik niet dat deze nog komen. :-)