Specificaties Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Shogun 2: Total War, PC (Windows) Review

wnxobsession 14 april 2011, laatste update op 14 april 2011, 885 views

Shogun 2: Total War, PC (Windows)

Pluspunten

• mooie graphics
  • leuke sfeer
  • goed geluid
  • leuk om te spelen

Minpunten

• de bureaublad crash
  • spelers wie telkes leaven als ze aan het verliezen zijn

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
de inleiding
dit jaar was het weer zover een nieuwe total war ik ben al sinds jaar en dag total war fan en heb deze dan ook bij de eerste beste free record shop uit de schappen gegrist en meteen ge´nstalleerd

de sfeer
wanneer je het spel hebt ge´nstalleerd via steam is het eerste wat opvalt in het begin de sfeer, de muziek op de achtergrond , de bloesemboom op de achtergrond en de strijdkreten van de kisho ninja's
je zult ook meteen merken dat dit spel opgebouwd is met informatie van een oud boek namelijk de sun tzu's art of war
wanneer je het spel opstart krijg je de alom bekende trailer met de 2 ninja's wie elkaar te lijf gaan met naginata zwaarden,na dit filmpje zul je op het hoofdscherm komen hieronder een screenshot hiervan
de singleplayer
bij de singleplayer vallen deze modussen
de tutorial:
hierin word uitgelegd hoe het spel gespeeld word en verschillende tactieken worden aangeleerd bijvoorbeeld flanken en counteren
de grand campaign:
hierin pak je een van de stammen wie u zo dadelijk zult lezen en hiermee dien je de shogunate van de troon te stoten en zelf de nieuwe shogunate te worden hiervoor moet je als je de short campaign doet 25 provincies bij veroveren en bij de long campaign 40 provincies
Historical Battles:
dit zijn de volgende
• The battle of sekigahara
• The battle of kawanakajima
• The battle of okehazama
• The battle of kizugawaguchi
• The battle of nagashino (limited edition only)

Custom battles:
Hierin kun je je eigen leger samenstellen en hiermee het slagveld opgaan bijv met 10 000 ashigaru mannen(peasants)
Battle replays:
Hierin kun je je veldslagen terugkijken en het filmen met bijvoorbeeld fraps of xfire
De speelbare stammen
De speelbare stammen van shogun 2 zijn elk opgedeeld in een paar sterkte en een paar zwakte punten hieronder zult u lezen wat de voordelen zijn
• Oda
superieure yashi ashigaru mannen(spear peasents) en deze zijn goedkoper om te maken bij de oda dan bij andere stammen
• Shimazu
kunnen superieure zwaardmannen maken en deze zijn ook goedkoper bij de shimazu
• Mori
de mori zijn goed in boten maken deze hebben dan ook betere boten voor minder geld dan bij anderen
• Tokugawa
Meer kans van slagen van metsuke acties en ninja acties
met de metsuke kun je vijandelijke troepen omkopen om tot jou leger te horen en met de ninja kun je generaals afmaken
• Takeda
superieure paarden recruiten en deze zijn ook goedkoper dan bij de anderen
• Uesugi
de uesugi zijn echte geloofsgasten de uesugi kan superieure warrior monks maken en deze zijn dan ook weer goedkoper
• Date
betere charge aanval en superieure no dachi samurai’s
• Chosokabe
de chosokabe heeft betere accuracy voor archers en archers zijn goedkoper
• Hattori
de ninja’s van Japan de duistere troepen laat maar zeggen maken veel gebruik van stealth en hebben uber ninja troops zijn kwetsbaar als ze niet in stealth zijn
• Hojo
De bouwmeesters deze kunnen sneller gebouwen bouwen en deze zijn dan ook goedkoper

De multiplayer
In de multiplayer heb je 2 modussen
avatar conquest:
bij de avatar conquest moet je proberen japan te veroveren dit doe je als volgt
eerst maak je in het begin scherm een generaal aan dit kun je doen met kleertjes helmpjes mooiere zwaarden andere paarden etc. een leuke toevoeging aan dit is dat je met archievments ook nog weer kleren en helmen etc. vrijspeeld
als je dit eenmaal hebt gedaan kom je in de wereld terecht hieronder daar een screenshot van
als je op een stukje land staat zul je op match made battle moeten drukken en als je dat online gevecht dan wint krijg je het stukje land zo moet je proberen het hele land in te nemen

Multiplayer campaign
Dit is de grand campaign alleen nu kun je het met of tegen elkaar doen met vrienden of vijanden

Mijn mening over het spel
het spel is mooi gemaakt leuke graphics mooie sfeer japanse strijdkreten en zo kan ik nog wel doorgaan.
alleen het spel heeft ook een paar fouten wie maar niet gepatched worden een hiervan is dat soms shogun 2 er gewoon mee stopt je scherm word zwart en je ben opeens op je bureaublad.
nog een ding waar veel spelers zich aan irriteren is het constant als ze aan het winnen zijn online dat de andere speler leaven hierdoor krijgen degene wie aan het winnen waren geen exp en hebben ze hun tijd voor niks daaraan verdaan
verders is het zeker zijn geld waart ik vond hem leuk om te spelen en wacht nu ook al met smacht op rome 2 total war of medieval 3 of wat de nieuwe total war ook word

ik hoop dat u van mijn tekst genoten heeft enige opmerking maak maar een reactie :D

Heb jij ook een Shogun 2: Total War, PC (Windows)?

Reviews door de redactie

Mooi, ik heb zelf als bug dat ik in geen online matches kom :S Game crashed gwn dan...
:D ik crashte gister er ook al uit toen ik aan het losen was die kerel denkt zeker dat ik een noob ben :S