Turtle Beach Ear Force X11 (Xbox 360/PC) Review

Achtendertig 11 april 2011, 1.320 views

Turtle Beach Ear Force X11 (Xbox 360/PC)

Pluspunten

• Gedetailleerd geluid zorgt ervoor dat je een soort extra radar op je hoofd hebt. Je bent je continu bewust van alles wat er om je heen gebeurt.

Minpunten

• De aansluitingen naar je tv, xbox 360 en je controller zijn er eigenlijk twee te veel. Het zijn erg veel draden, waardoor je kamer snel een rommel is.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Na een verslaving aan Modern Warfare 2 besloot ik om Black Ops te kopen. Ook hier raakte ik min of meer verslaafd aan. Omdat ik zoveel speelde, vond ik het geen slecht idee om meer rendement uit mijn spel te halen door middel van een nieuwe headset bijvoorbeeld. Ik had geen eerdere ervaring met gaming-headsets, dus wilde ik niet te hard van stapel lopen. Een Turtle Beach DX11 vond ik te duur in vergelijking met de X11.

Tijdens mijn eerste games online merkte ik niet veel verschil met het spelen zonder headset. Pas toen ik hem weer afzette, hoorde ik pas het verschil. Het geluid met de X11 is erg gedetailleerd. Met name de voetstappen van tegenstanders en het horen vallen van granaten heeft me heel veel deaths gescheeld. Ik heb al meerdere malen kills kunnen maken in een reflex tijdens het omdraaien, zonder de tegenstander gezien te hebben op de radar. Daarnaast klinken geweerschoten en explosies indrukwekkender.

Al met al vind ik de X11 een zeer goede compromis als je extra voordeel zoekt bij je games (in mijn geval alleen Black Ops), maar niet te veel wilt betalen (50 euro).

Heb jij ook een Turtle Beach Ear Force X11 (Xbox 360/PC)?