Specificaties 4,3" scherm met kaart van Europa en Traffic Message Channel (TMC) - Bekijk alle specificaties

Mio Moov M405 (Europa) Review

Mantaray 11 april 2011, 835 views

Mio Moov M405 (Europa)

Pluspunten

• Compacte unit
  • TMC, je hebt er traffic informatie standaard op zitten (gratis via radio).

Minpunten

• Tunnels kan hij niet aan.
  • Korte straatjes kan hij/ik niet aan.
  • Lane assist werkt ook niet lekker

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Instructies Score: 2
Kaartmateriaal Score: 3
Positiebepaling Score: 3
Features Score: 3
Na eerst een aantal jaar de Tomtom One te hebben gebruikt deze aangeschaft.

De belangrijkste fouten van dit product zijn:
1) Overzicht op het scherm is duidelijk veel minder intuitief dan ik gewend was, bij korte snelle straatjes kan je niet makkelijk voorruit kijken waar je naar toe moet en de spraak module komt te laat om er adequaat op te reageren.

2) Je gaat een tunnel in, en er gebeurt niets! De auto blijft bij het begin van de tunnel staan totdat er weer sattelieten in beeld komen(ruim te laat). In landen als italie mis je gegarandeerd je afslag (tussen de tunnels). Als het echt minuten duurt komt een overzicht van afslagen maar dit werkt alleen bij de Westerschelde tunnel, bij alle kortere tunnels NIET.
Hoe moeilijk is het om de inrij snelheid te pakken en dit te verlengen tot signaal ontvangen wordt.

3) Op een of andere manier werkt de lane assist vreemd. Op sommige momenten denk ik juist: wanneer krijg ik een nou een waarschuwing en word er op onzin momenten verteld dat ik links moet aanhouden...

4) Je kan geen coordinaten opgeven en ook niet een huidige positie opslaan.

bespaar geen 20 euro neem een ander merk!

Heb jij ook een Mio Moov M405 (Europa)?

Ik heb een weekje dit apparaat gehad van een kennis van me, heb hem alleen even binnen en buiten in de tuin gebruikt, hij was zelf aan het experimenteren gegaan met TomTom kaarten, iets wat dus niet werkt hierop ;)

Eerste positieve ervaring die me opviel is de snelheid. Vele malen sneller dan mn TT One XL uit 2006, zowel met koud opstarten als route plannen. Moet inderdaad toegeven dat de bediening compleet anders is als bij de TT maar na een tijdje werkt het best aardig. En voor een hele mooie prijs krijg je heel Europa er bij, m.u.v. Griekenland geloof ik. Waarom is misschien nog wel een interessante...

Zou ik het apparaat zelf kopen om mn TT om te ruilen is toch een nee. TMC werkte binnen niet, geen ervaring mee, al begrijp ik nog steeds niet dat dit bij TT een extern ding is (op de betaalde Live services na). Dat heeft Mio dus beter begrepen. Ook de batterijduur is een stuk beter dan een TT One.

Puntje 4 ben ik het niet helemaal mee eens, die opties heb ik beide gevonden. Misschien had ik niet de meest recente app/kaarten maar in MioMap (uit mn hoofd v8) kon dat iig wel.
1 Je hebt hem dus niet echt gebruikt maar wel een onderbouwde mening? Over een apparaat dat door iemand 1/2 gesloopt is???

2 Opstarttijd is onder andere afhankelijk van de actuele satteliet info die je kan updaten. Bij Tomtom heb ik dat zelf meegemaakt. Dus deze opmerking is ook al irrelevant

3 Binnenshuis testen van traffic info, waarom begin je er zelf over? Accutijd is redelijk...

4 Coordinaten aangeven is echt niet aanwezig in deze MIO. Echt niet! En Huidige positie opslaan als favoriet heb ik ook nog niet gevonden.

Ik blijf erbij Koop deze niet, maar je hoeft hem niet weg te gooien als je hem al hebt hij blijft bruikbaar.