iRiver H320, 20GB (USB 2.0) Review

SebasFM 16 april 2007, laatste update op 16 april 2007, 1.171 views

iRiver H320, 20GB (USB 2.0)

Pluspunten

• USB 2.0 (+/- 10MB/s)
  • USB 'on the go' voor het aankoppelen van andere usb opslagapparaten
  • Xvid afspelen d.m.v. firmware update
  • kleurenscherm met 220x176 pixels
  • Harddisk is Plug&Play onder Win2K en WinXP
  • extra line out

Minpunten

• Accuduur had iets langer gemogen, zeker wanneer er video wordt gekeken is de batterij snel leeg.
  • In het begin ingewikkelde bediening.
  • Niet alle foto's beeldschermvullend.
  • Bijgeleverd hoesje beschadigd de behuizing ietsje.
  • Geen verlichte knoppen

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb deze speler ruim twee jaar in bezit. Tot nu toe bevalt de speler goed. In het begin is het wel even wennen met de bediening van de speler, aangezien er maar een beperkt aantal knopjes beschikbaar zijn voor vele instellingen en functies. Maar de speler went snel. Geluid is verder wel ok, maar de bijgeleverde dopjes missen wat bass t.o.v. de sennheiser mx300 van m'n oude iRiver iFP390. Ik kocht de SE versie, waarbij helaas geen docking station en afstandsbediening bij zat. Wel zat er een adapter kabeltje bij voor USB 'on the go' en een externe microfoon.

In het begin had ik al snel de firmware geupdate naar versie 1.25 EU welke ook xvid video ondersteunt mits speciaal gecodeerd voor de iRiver. Inmiddels al weer naar versie 1.29 K. De Koreaanse versie, welke gewoon in het Engels is, heeft als extra dat je de radio 'Tuner Region' kan instellen. Dit is handig als je naar bijv. Japan o.i.d. zou gaan, omdat het frequentiebereik dan loopt van 76,0 - 108,0 MHz. Maar dit is in Europa nutteloos.
Tevens is mij opgevallen dat niet alle foto's beeldschermvullend op het scherm worden vertoond. Dit gebeurt wel als de afbeelding 220x176 pixels heeft. Beetje jammer.

Al met al ben ik toch positief over deze speler, en ik zou 'm voor geen goud willen omwisselen voor een andere speler.

Ter aanvulling:
Sinds kort is versie 1.29 al weer uit. Deze biedt bijvoorbeeld een klokje in beeld, variabele afspeelsnelheid en kan nu ook WAV-bestanden afspelen.. Video heeft nu ook een eigen menu gekregen.

Door de rockbox te installeren kan je alternatieve software gebruiken voor de Iriver. Ook zijn hier thema's voor beschikbaar zodat je je iriver helemaal kan personaliseren. Meer info via google.

Heb jij ook een iRiver H320, 20GB (USB 2.0)?