HP Photosmart 735 (3MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.5-5.0) Review

FReaKaNDeLL 19 april 2005, 151 views

HP Photosmart 735 (3MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.5-5.0)

Pluspunten

• point en klik
  • goede foto's bij standaard instellingen

Minpunten

• batterijduur is kort
  • trage display

Snelheid en automatiek Score: 2
Batterijduur Score: 2
Leuke camera om zo mee te nemen. Niet echt klein, maar ook niet uber groot. Het is een 3mp camera, met optische zoom (toendertijd een reden om te kopen, voor de aanbieding prijs bij de opening van Mycom Breda).
Helaas klikte na verloop van tijd het zoomknopje aan 1 kant niet meer. Heel vervelend als je niet precies kan voelen hoe je inzoomd. Later ook het uitzoomen, en toen was er helemaal niet mee te werken. Vandaar dat ik ondertussen aan mijn 2e zit.
Ook meteen als klacht opgegeven dat het scd scherm traag reageerd. Vooral onder niet al te lichte omstandigheden, maar ook als er wel veel licht aanwezig is loopt het ook niet helemaal soepel. Als je een filmpje maakt met de camera, dan loopt het scherm wel 100% soepel door, dus het is wel mogelijk.
En als laatste punt valt mij de batterijduur zeer tegen. Als ik op een avond door 3 setjes van ieder 2 AA batterijen heen ga, terwijl een vriend van me op dezelfde avond 1 setje van 4 AA batterijen nog niet leeg heeft in zijn canon valt het wel tegen. En dan staat bij mij de display best vaak uit, terwijl hij er helemaal geen rekening mee houdt (ook 3mp, 3x opt zoom).
Grootste minpunt vind ik dus de batterijduur.

De camera maakt wel goede foto's, voor wat ik ervan verwacht. Scherp, kleuren goed genoeg. Er moet af en toe nog wel eens even gewacht worden bij het scherpstellen, maar voor mijn gebruik heb ik er bijna geen last van. Ik speel verder niet echt met de instellingen; deze staan dus voor 99% van de tijd op standaard/gemiddelde instellingen.

Overigens werd er totaal niet moeilijk gedaan bij het wisselen van mijn camera. Deze viel nog wel 4 dagen onder garantie, dus ik was er ook net op tijd bij :)

Heb jij ook een HP Photosmart 735 (3MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.5-5.0)?