Asus Radeon 9600 XT 128MB (AGP) A9600 XT/TD Review

geejay 19 april 2005, 666 views

Asus Radeon 9600 XT 128MB (AGP) A9600 XT/TD

Pluspunten

• Complete doos met alles erop en eraan.
  • Goede Prestatie/prijs

Minpunten

• Beeld is in 3D mode niet altijd even goed.
  • De meest uitgebrijde catalyst driver is overbodig en extra vertragend

Drivers en compatibiliteit Score: 3
DIt is een goede midklasse videokaart met genoeg rekenkracht om de spellen van tegenwoordig goed tot redelijk te kunnen spelen.

De Videokaart werdt geleverd in een mooie bedrukte door met als inhoud. De videokaart, een DVI verloop plugje, een S-VHS verloopplugje, cd met software, en de handleiding. Alles zoals verwacht wordt van een retail uitvoering.

Het installeren van de software heb ik niet van de cd gedaan maar direct van de Ati Website. Nadat deze drivers geinstalleerd waren werkte alles zoals behoren.

de 3 mindere punten die ik gevonden heb:

Beeldkwaliteit:
Deze wil bij 3D wel eens een "vlekkerig" beeld geven (Dit kan ik het beste omschrijven als de ruis in een film) Dit heb ik met alle driver releases opgemerkt.

Driver ondersteuning:
De meest uitgebreide driver bij ATI (waarbij ook framework gedownd moet worden) is een stuk rottiger in te stellen dan de simpelere versie. (ook heb ik geen meer functies gezien in de uitgebreide versie) ook is bij het terugzetten van de simpelere driver de PC volledig in de war geraakt qua videodriver.

Warmte en geluidsproductie:
Deze videokaart stookt mijn kast meer op dan mijn vorige videokaart (asus geforce4) ook is het geluid wat deze kaart maakt "anders" het geluidje is hoger en ik vind iets irritanter. maar met de kast weer dicht is dit al een stuk minder.

Heb jij ook een Asus Radeon 9600 XT 128MB (AGP) A9600 XT/TD?