Specificaties Laser all-in-one (Zwart) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP Laserjet Pro M1536 (CE538A) Review

nextware 6 april 2011, laatste update op 6 april 2011, 2.012 views

HP Laserjet Pro M1536 (CE538A)

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Snelle printer
  • Goede printer voor het MKB (functies tov de prijs)

Minpunten

• Klep van scanmodule valt hard dicht als je deze niet tegenhoud
  • Toner zit nogal 'verstopt'
  • HP Toolbox FX veroorzaakt vertraging bij opstarten van Windows

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3
Gisteren heb ik deze printer bij een klant van mij ge´nstalleerd. De eisen van de klant waren vrij duidelijk:

- Hoog aantal pagina's per minuut kunnen printen ( > 18 ppm )
- Mogelijkheid tot dubbelzijdig afdrukken
- Scannen met ADF
- Kleur is niet noodzakelijk

Met wat onderzoeken kwam ik uiteindelijk uit op de HP Laserjet Pro M1536dnf.

Zoals gemeld heb ik deze gisteravond bij de klant ge´nstalleerd.
Toen de printer uiteindelijk binnenkwam was ik nog verbaasd over de omvang van de verpakking van de printer. Eenmaal opengemaakt bleek dit te worden veroorzaakt omdat de printer nagenoeg omgeven is door piepschuim om de printer te beschermen tijdens het vervoer.

Het installeren van de printer is zeer eenvoudig. Alleen was het even zoeken waar de toner precies geplaatst moet worden. Ik ben gewend om bij MFP's ÚÚn klep open te moeten doen om daar de toner te kunnen plaatsen.

Echter zit hier de toner gesitueerd onder de duplex module. Dus eerst moet de klep van de scanmodule open. Daarna moet je duplexer ook opengemaakt worden. En dan kun je pas de toner plaatsen.

Echter valt de klep van de scanmodule nogal hard neer als je deze niet tegenhoudt.

De plastic kappen voor de papierinvoerlade en uitvoer lade voelen ook stevig aan en zijn bewerkt om de printer een professioneel uiterlijk te geven.

De meegeleverde software wordt met precies 6 muisklikken ge´nstalleerd. Tijdens de installatie heb je de mogelijkheid om diverse opties uit- en aan te zetten. Ook heb je tijdens de installatie de mogelijkheid om de firmware van de printer te updaten.
Dit ben ik bij andere printers nog niet tegengekomen (tenminste, niet de modellen die ik heb ge´nstalleerd).

Het enige nadeel aan de software die wordt ge´nstalleerd, is dat er een zogenaamde HP Toolbox FX wordt ge´nstalleerd, welke bij het opstarten van Windows automatisch wordt gestart. Dit kan wel uitgezet worden, maar bij het eerste opstarten veroorzaakt dit wel wat vertraging.

Daarna is de printsnelheid getest: de beloofde snelheid van 25 ppm wordt netjes gehaald. De printsnelheid is gewoon goed te noemen. Ook de snelheid waarmee meerdere pagina's tegelijkertijd ingescand kunnen worden, is goed te noemen.

Al met al is het een goede printer die zeer geschikt is voor gebruik in het MKB. Voor particulieren zou ik toch een ander model willen adviseren. Dit ook met name vanwege de fax functie die erop zit en de prijsstelling van de printer.

Heb jij ook een HP Laserjet Pro M1536 (CE538A)?

Het is inmiddels 8 maanden sinds uw review, kunt u wat zeggen over de duurzaamheid van de printer na 8 maanden ? (storingen, slijtage, verbruik energie en cartridges)
Vorige week was ik nog bij de klant op bezoek.
Daar kreeg ik te horen dat men zeer tevreden was over deze printer. Tot op heden nog geen storingen tegengekomen. Gezien het feit dat deze printer zeer veel gebruik wordt, valt me dit absoluut niet tegen.

Op een originele toner van HP kan de klant ongeveer 2000 pagina's uitdraaien. Dit zijn dan pagina's met tabellen, overzichten, etc.

Het energie verbruik heb ik eerlijk gezegd geen idee van. De printer valt wel redelijk snel in slaapstand als deze niet gebruikt wordt. Maar dit heb ik zelf ingesteld in de webinterface van de printer.

Conclusie van de klant: goede printer waar ze tot op heden veel profijt van hebben gehad :)
Mooi dank u, dan zullen wij er ook eens een paar gaan proberen.