EVGA 122-CK-NF68-AR, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) Review

cold 25 december 2006, 329 views

EVGA 122-CK-NF68-AR, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Pluspunten

• 2X volledige 16X PCIe sloten + 8X slot voor een eventuele raid controller
  • Overclockt super
  • goede support van EVGA (zie evga forums etc)
  • Zeer compleet geleverd
  • 10 jaar garantie

Minpunten

• De netwerk kaarten werken in Linux niet zomaar out of the box
  • en wanneer een PS2 keyboard wordt aangesloten heb ik last van plakkende toetsen

Layout Score: 5
Nadat mijn Asus A8N-SLI Premium was overleden moest er toch snel wat anders komen, na wat verschillende mobo's te hebben bekeken sprong dit bord er uit het was betaalbaar (260 E) en kon aan mijn eisen voldoen (minstens 2X 16X PCIe en 1 4X PCIe)
zodat ik 2 videokaarten kan aansluiten voor mijn tripple monitor setup plus mijn PCIe raid controller.
wat de overclockbaarheid kan ik kort zijn mijn E6600 gaat zonder enig probleem naar de 3.5Ghz en met een lagere MP haal ik een FSB van 440Mhz QP (1760) met lucht cooling en zonder mods.

Wat betreft de sata problemen daar kan ik niet over meepraten ik heb er in combinatie met mijn WD 320GB Sata2 drives geen last van, een collega van me met het zelfde bord overigens ook niet. Het enige probleem wat ik wel ben tegengekomen is plakkende toetsen met een PS2 keyboard maar dat is makkelijk op te lossen met een usb bord :P

Heb jij ook een EVGA 122-CK-NF68-AR, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)?

Ik sluit mij aan bij Chrono Trigger en mis nog IMO de volgende punten:
  • Doosinhoud
  • Installatiegemak
  • Features
  • Informatie over overclocken vanuit het bios
idd, plus een eventueel leuk foto'tje ofzo?
Veel te korte survey, je kan heel veel meer vertellen over dit bord. En de plaatjes? Je hebt geen kopjes, inhoud is weinig en karig. Als je niet de moeite wilt nemen om een survey te tikken kan je deze informatie net zo goed op GoT posten.
idd wel heel erg kort.