Canon Digital Ixus 800 IS (6MP, 4x zoom, 35-140mm, f/2.8-5.5) Review

bFunk 25 december 2006, 271 views

Canon Digital Ixus 800 IS (6MP, 4x zoom, 35-140mm, f/2.8-5.5)

Pluspunten

• Klein, een echte compact, groot scherm, goede flits, lange batterijduur

Minpunten

• Geen manual focus

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 5
Na een aantal maanden een korte review over deze camera. Ik heb hem gekocht als opvolger van mijn S40, die als een lompe zware camera voelt ten opzichte van deze camera. Er is een beperkingen ten opzichte van de S40 (manual focus ontbreekt).

Ik heb deze camera gekocht omdat ik puur snapshot fotootjes maak. Als vader van 2 jongens is het belangrijkste dat ik zo vaak mogelijk een camera mee kan nemen en dat de camera snel klaar is om te fotograferen. En daarvoor is het een bijzonder lekker cameraatje, compact, snel klaar om te fotograferen als je hem aanzet. Je steekt hem zo in je broekzak, iets waar mijn S40 toch niet voor geschikt was. Ook gaat de accu lekker lang mee, terwijl ik er wel een reserve accu bij heb gekocht. Het is toch altijd verstandig om accu's helemaal leeg te maken ondanks de zogenaamde verbeteringen in accutechniek.

Heb jij ook een Canon Digital Ixus 800 IS (6MP, 4x zoom, 35-140mm, f/2.8-5.5)?

Ook gaat de accu lekker lang mee

Hoelang ongeveer ?