LG L194WT-SF Zilver, Zwart Review

Postman_Pat 24 december 2006, 1.528 views

LG L194WT-SF Zilver, Zwart

Pluspunten

• DVI-kabel meegeleverd
  • contrast
  • Reactie snelheid
  • stevige voet
  • mooie heldere kleuren
  • VESA montage mogelijk

Minpunten

• niet in hoogte verstelbaar (indien noodzakelijk)

Afgelopen week heb ik deze monitor gekocht bij de Mediamarkt. Voor 229 euro. De keuze voor de Mediamarkt is eigenlijk heel eenvoudig. Ze hebben een 2 weken niet goed geld terug garantie (dus bij een of meerdere dode pixels ruil je hem gewoon om) en punt 2 er zijn weinig andere computer zaken in de buurt van Rijswijk waar ik deze monitor tijdens mijn lunchpauze kon kopen.

Ik heb heel veel tijd besteed aan het uitzoeken wat ik nu eigenlijk wilde. Veel op GoT gezeten en alle topics over 17", 19" en 20" LCD's nagelezen.

Uiteindelijk ben ik dus voor de LG 19" widescreen gegaan.
Dit bevalt me uitstekend.
Mijn oude monitor was een 17" CRT van Iiyama Vision Master 400 waar ik nu 8 jaar ontzettend veel plezier aan heb beleefd. Maar wat een gigantische ruimte eter was. (Hoe anders is dat met een LCD)

Terug naar de LG.
Waarom breedbeeld zal je je afvragen. Gewoon omdat ik een vermoeden heb dat de komende jaren alles meer breedbeeld zal gaan worden (of in elk geval beter ondersteund).
De LG heeft een contrast van 2000:1 volgens de website en handleiding. En ik moet zeggen het beeld dat ik zie is haar scherp en goed van contrast. Ik heb maar weinig hoeven in te stellen na het uitpakken van de monitor. Deze zit overigens aangesloten via de DVI-I kabel die meegeleverd wordt. Je kan deze monitor ook nog gewoon via de D-Sub-poort aansluiten indien je dat wilt.

De monitor staat stevig in een goede stabiele voet, maar is alleen in kijkhoek te verstellen, niet in hoogte (is voor mij ook niet nodig).

De reactiesnelheid is ook uitstekend. Heb nu Trackmania even gespeeld evenals GTR1 en GTR2, Call Of Duty en FarCry en ik kan absoluut geen Ghosting ontdekken. Moet er wel bij vermelden dat ik geen extreme gamer ben of zo. Maar met een reactiesnelheid van 5 ms (vermeld) denk ik ook niet dat je dit ooit zal zien.

De rand om de monitor vind ik ook erg prettig (niet te dik zoals bij de Mirai of Philips) zodat je ook makkelijker naar een Dual-monitor setup kan indien je dit wenst.

Backlight-leakage is wel een beetje aanwezig maar niet op een storende manier.

En deze monitor heeft ook nog een VESA-ophang mogelijkheid voor als je hem op een monitorarm wilt vast maken.

Overigens vind ik deze monitor wel erg veel lijken op een Samsung 940BW. Met dit verschil dat de voet anders er uit ziet. En met een iets goedkopere prijs.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze monitor en kan hem dan ook aanraden.

Heb jij ook een LG L194WT-SF Zilver, Zwart?

Goeie Survey.

Heb deze monitor zelf ook, ben het met je eens over backlight-leakage, is niet echt storend.
Overigens, die voet vind ik nou niet bepaald stevig, bij mij zit er een behoorlijke speling op, als ik tegen de bovenste rand duw en hem weer los laat valt de monitor weer 2 centimeter terug. Heb jij dat ook?
Ik heb totaal geen speling op mijn monitor voet. Die staat bij mij als een huis.
Misschien een idee om daar eens met LG over te babbelen?
Heb dit scherm ook. Goed scherm en mooi ontwerp. Bij mij is de voet gewoon stevig, scherm kan een beetje wiebelen maar is minimaal. Die hoge contrast schijnt alleen bij lage helderheid te zijn dacht ik, is ook dynamsich ofzo. Misschien dat iemand anders dat weet.