Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch Network (LAN) hard disk box Review

p_vestjens 28 december 2006, laatste update op 23 maart 2010, 1.256 views

Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch Network (LAN) hard disk box

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• hang-ups
  • luidruchtig

Het apparaat doet wat het moet doen, maar wat maakt dat ventilatortje een lawaai! Ik heb hem in de meterkast gezet en hoor hem nog in de huiskamer of zelfs op de tweede verdieping.

Het apparaat kan via hi-speed USB of ethernet aangesloten worden. Zelf heb ik hem rechtstreeks aan de router gehangen en daar werd ie direct via DHCP zichtbaar onder STORAGE-008. Deze naam kan naar believen gewijzigd worden. Er kunnen SMB mappen aangemaakt worden en ook voor FTP kan bepaald worden welke mappen er beschikbaar moeten zijn.

Het installeren van de laatste firmware ging ook niet over rozen. Het lukte wel om de boot loader via de switch te upgraden, maar vervolgens lukte het niet om de daadwerkelijke firmware te upgraden. Het apparaat deed daardoor niks meer. Dat was wel even schrikken. Alleen door uiteindelijk een ethernet cross-cable te gebruiken (wel aangeraden in de FAQ) heb ik de laatste versie kunnen installeren.

Helaas hangt het apparaat ook van tijd tot tijd. Ik heb nog niet kunnen achterhalen waarom. Effe de stekker eruit en weer erin verhelpt het probleem maar dat schiet natuurlijk niet op.

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch Network (LAN) hard disk box?

waar moesten de rozen precies in bij het upgraden van de firmware?
Als de ventilator inderdaad zoveel lawaai maakt dan zou ik hem gewoon uitschakelen. De behuizing is blijkbaar van aluminium dus de schijf kan haar warmte normaal wel kwijt.

Desnoods richt je een grotere fan op de behuizing van de harde schijf.
Tuurlijk, geen enkel problem. Echter, als ik de behuizing open vervalt de garantie en ik heb zo'n gevoel dat ik die nog nodig ga hebben ...