HP Envy 100 e-All-in-One D410a (CN517B) Review

civelizedman 31 maart 2011, laatste update op 12 april 2011, 1.750 views

HP Envy 100 e-All-in-One D410a (CN517B)

Pluspunten

• Nette uitstraling.
  • Klein
  • Zeer scherpe afdruk
  • Goede scan mogelijkheden
  • Printer kan in standby waardoor stroomverbruik gereduceert word

Minpunten

• Zeer kleine test cartridges
  • Prijs is redelik hoog te noemen
  • Fout in quick install guide
  • FW blijkt bugs te hebben, m.n op het juist functioneren van de frontklep (12/4)

Scansnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 3
Inktverbruik Score: 3
De algemene indruk van deze Airprinter is goed te noemen. Zeer mooi en net gestylde printer. De werking met Ipad, Iphone is goed en snel te noemen.

Na het uitpakken en aansluiten dat ca 5 min duurde, de printer in het netwerk aangemeld. Zorg ervoor dat je een beveiligde wifi verbinding maakt anders zou een ander voor de gein je printer kunnen gebruiken.
Standaard is de verbinding open, dit zou een aanbeveling zijn om dit niet te doen vanuit HP.

Printen gaat geweldig, snel en scherp. Veel pluginns aanwezig voor allerlei webserviceses. Deze heb ik zelf allemaal verwijderd daar ik deze toch niet gebruik. De geleverde cartridges zijn minimaal, hoogstens voor de eerte printjes, ik heb al gauw de 300XL aangeschaft. (Check pricewatch TNET, dit kan veel geld besparen).

Na de 1e print kwam er echter een probleem, de frontklep bleef openstaan ook in standby functie. Na met HP contact te hebben gehad (3x) blijkt dit een bekend probleem (zie topic op het forum).
Uiteindelijk zal hij netjes binnen 3 dagen worden omgeruild zonder enige kosten, dat is toch weer netjes te noemen. Jammer dat HP de controle op de uitvoer niet goed genoeg heeft gedaan dan had dit probleem voorkomen kunnen worden.

Als met al toch zeer tevreden met deze toch wat duurdere printer, 1 van de eerste die goed werkt met diverse apps van de Ipad / Iphone.

Heb jij ook een HP Envy 100 e-All-in-One D410a (CN517B)?

Vraagje omdat ik dit wel een mooie printer vind:
- kan je ook scannen naar pdf?
- ben je verder nog problemen tegen gekomen?
- wat is je indruk nu na een half jaar?

Hoor het graag!
Dankjewel voor je review. Op dit moment twijfel ik tussen de HP Laserjet Pro CM1415fn en deze printer. Zoals ik al een tijd geleden heb aangegeven bij een review van de CM1415fn ben vier maanden geleden een klein facilitair advies bureau begonnen. Op dit moment bestel ik al mijn drukwerk bij een externe drukwerk leverancier. Zaken zoals brochures, visite kaartjes en andere reclame merchandise bestel ik online en laat het bezorgen op mijn kantoor. Opzich werkt dit prima, maar aangezien ik een groeiend bedrijf ben moet ik flexibeler en sneller worden in mijn informatie voorziening. 8)7

Tijdens mijn zoektocht naar de beste optie voor mijn vraagstuk kwam ik op de HP site en zag bij de specificaties van de HP Envy 100 dat hij over de volgende print mogelijkheden beschikt: Papier (gewoon, inkjet, foto), enveloppen, transparanten, etiketten, kaarten, HP Premium media, t-shirt transfers, randloze media.

Heb jij ervaring met deze toepassingen en zo ja, is dit een goede vervanger om mijn drukwerk thuis te produceren in plaats van extern? Ik ben benieuwd naar je reactie! ;)
Ik heb de hele middag geprobeerd om AirPrint aan de praat te krijgen maar niets werkt! ePrint is wel gelukt.. Moet ik de routeer instellingen aanpassen om AirPrint te gebruiken?